Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
24.07.2019, 11:25

Najobjektívnejšie spravodajstvo má Markíza. RTVS je v tesnom závese

Vyplýva to z najnovšieho prieskumu medzi divákmi.

Najobjektívnejšie spravodajstvo má Markíza. RTVS je v tesnom závese
Zdroj: TV Markíza

Podľa divákov má najobjektívnejšie spravodajstvo televízia Markíza. O prieskume za posledný kvartál minulého roka a prvý kvartál tohto roka informovala v tlačovej správe spoločnosť Median SK.

V prvom kvartáli tohto roka uviedlo spravodajstvo televízie Markíza ako najobjektívnejšie 23,4 percenta divákov. K RTVS sa priklonilo 22,8 percenta a 19 percent divákov si zvolilo spravodajstvo TV Joj. Spravodajskú TA3 spomenulo 16,8 percenta respondentov a inú televíziu uviedlo 2,5 percenta opýtaných.

V prieskume respondenti odpovedali na otázku: „Ktorá televízia má podľa vás najobjektívnejšie spravodajstvo?". Vybrať si mohli zo štyroch televízií – RTVS, TA3, TV Joj a TV Markíza, prípadne uviesť ľubovoľnú inú. Zvoliť si mohli len jednu z ponúkaných možností. Takmer 15 percent respondentov sa však k otázke nevyjadrilo.

Zdroj: MML Omnibus, 2019/I, MEDIAN SK

​Voči predchádzajúcemu kvartálu (október až december 2018) nenastali vo výslednom rebríčku žiadne zmeny. Najviac divákov si z ponúkaných možností zvolilo spravodajstvo Markízy, dokonca ich bolo o 0,7 percentuálneho bodu viac, celkovo 24,1 percenta. Rovnako spravodajskú televíziu TA3 si zvolilo o 0,3 bodu viac divákov (17,1 percenta). RTVS a TV Joj nezaznamenali žiadne zmeny.

Zdroj: MML Omnibus, 2018/IV, MEDIAN SK

​Pozíciu najobjektívnejšieho spravodajstva televízie Markíza sa podarilo ohroziť len RTVS. Verejnoprávne spravodajstvo si zvolili respondenti v prieskume vôbec prvýkrát v 3. kvartáli roku 2016, kedy prekonalo o 0,2 bodu dlhodobého lídra – televíziu Markíza.

Slovenská televízia (STV) vtedy nezaznamenala dramatický nárast vo vnímaní objektivity správ divákmi, jej posun na pozíciu lídra spôsobil najmä výrazný pokles spravodajstva Markízy, ktoré stratilo až 5 percentuálnych bodov (z 31,3 kleslo na 26,2 percenta) a na hodnoty okolo 30 percent sa odvtedy nevrátilo.

STV si svoju pozíciu televízie s najobjektívnejším spravodajstvom udržala aj v ďalších vlnách prieskumu. Síce v nasledujúcom, štvrtom kvartáli roka 2016, si pripísala prvenstvo s náskokom o 0,3 bodu opäť Markíza, v roku 2017 už STV pozíciu pravidelne obhájila, od tesného náskoku o 0,2 bodu na začiatku roka až po rozdiel 1,4 bodu na konci roka. Vedenie o 1,8 bodu si RTVS udržala ešte v 1. kvartáli minulého roka a o 0,4 bodu v 3. kvartáli. Od septembra 2018 sa Markíza vrátila na prvú priečku.

Zdroj: MML Omnibus, 2019/I, MEDIAN SK

Prieskumu verejnej mienky zameraného na spravodajstvo v slovenských televíziách sa zúčastnilo 2.090 respondentov vo veku 14 až 79 rokov. Respondenti v prieskume tvoria reprezentatívnu vzorku populácie SR podľa údajov Štatistického úradu SR.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.