Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
24.07.2019, 20:45

Rošáda v Milujem Slovensko. Na kapitánske posty sa vracajú Adela Vinczeová a Dano Dangl

Novú sériu bude Jednotka vysielať od septembra.

Rošáda v Milujem Slovensko. Na kapitánske posty sa vracajú Adela Vinczeová a Dano Dangl
Zdroj: RTVS

V Milujem Slovensko nastane na postoch kapitánov družstiev opäť zmena. Po ročnej pauze sa vracajú späť dlhoročné tváre šou - Adela Vinczeová a Dano Dangl. Počas prestávky sa predstavili v zábavnej relácii 2 na 1 na obrazovkách Markízy, na príprave ktorej sa podieľali aj autorsky.

„V nových častiach Milujem Slovensko diváci opäť uvidia kapitánsku dvojicu Adela Vinczeová a Dano Dangl,“ potvrdila Stratégiám PR manažérka RTVS Silvia Turnerová informáciu, ktorú priniesol portál mediaboom.

V poslednej siedmej sérii Milujem Slovensko sa na postoch kapitánov družstiev predstavili herečka Stanka Kašperová a komik Juraj „Šoko“ Tabaček.

Zdroj: RTVS

​Ako sme avizovali pred rokom, Adela Vinczeová a Dano Dangl vynechajú len jednu sezónu. RTVS však plánuje robiť zmeny v zostave každý rok. „RTVS v šou Milujem Slovensko plánuje každú sezónu striedanie kapitánskych dvojíc,“ povedala Turnerová.

Nové časti Milujem Slovensko sa začnú nakrúcať koncom augusta. „Jednotka ich bude vysielať od septembra 2019,“ dodala. RTVS doteraz uviedla sedem sérií, poslednú vysielala od septembra do decembra minulého roka.

Ako sa vyvíjala sledovanosť

Zábavnú šou uviedla verejnoprávna televízia na obrazovky v apríli 2013, postupne sa zaradila medzi jej najsledovanejšie programy. Na obrazovkách jej patria piatkové večery, kedy dokáže byť trhovým lídrom v univerzálnej skupine divákov nad 12 rokov, ale aj v komerčnej skupine mladších divákov od 12 do 54 rokov.

O jej popularite medzi divákmi svedčia aj ocenenia v diváckej ankete OTO. Na konte má až štyri sošky OTO v kategórii Zábavný program, ktoré získala v rokoch 2014 až 2017.

Prvú sériu Milujem Slovensko si na jar 2013 pozrelo priemerne 317 tisíc divákov, druhú sériu na jeseň toho istého roka už pozeralo 354 tisíc divákov, čo predstavovalo nárast o takmer 12 percent.

Počas tretej série v roku 2014 prekročilo Milujem Slovensko prvýkrát 400 tisícovú hranicu a sezónu ukončilo s priemernou sledovanosťou 401 tisíc divákov.

Sledovanosť štvrtej série opäť stúpla, na jeseň 2015 ju už sledovalo priemerne 482 tisíc divákov, čo predstavovalo až 52 percentný nárast voči prvej sérii. Aj v piatej sérii si pripísalo Milujem Slovensko rekord, 634-tisíc divákov bolo historické maximum od štartu relácie. Priemerná sledovanosť piatej série sa vyšplhala až 590-tisíc divákov.

V šiestej a siedmej sérii v rokoch 2017 a 2018 už síce sledovanosť relácie poklesla, stále však patrila s priemerne 400-tisíc divákmi pri obrazovkách k najsledovanejším programom verejnoprávnej televízie.

Každá séria má 14 až 16 epizód, ktorých súčasťou sú aj tematické vydania, ako napríklad Hokejový, Východniarsky, Stredoslovenský, Bratislavský či Mikulášsky špeciál. V každej sérii nechýba Silvestrovský špeciál, ktorý býva najsledovanejším v celej sérii. Doteraz RTVS odvysielala spolu 105 epizód Milujem Slovensko.

Koľko stojí zábava

Milujem Slovensko vzniká podľa holandského formátu I love my country od spoločnosti Talpa. Za licenciu poslednej série zaplatila RTVS podľa Centrálneho registra zmlúv takmer 71 600 eur. Licenčné poplatky za prvé tri série boli približne 35 000 eur.

Okrem licencie má RTVS náklady na výrobu programu. Tú si objednáva od spoločnosti GoodTV, ktorá pre televíziu vyrába aj ďalšie relácie - Remeslo má zlaté dno, Naj dedinka Slovenska, Domov, sladký domov alebo Slovensko chutí. Pre televíziu Joj vyrábala napríklad Reštart či Heslo a pre Markízu Dobre vedieť!.

Výroba štrnástich častí ôsmej série Milujem Slovensko stojí RTVS podľa zmluvy 858 500 eur s DPH. Zahŕňa cenu audiovizuálneho diela a licenciu. Náklady na jeden diel sú teda 61 320 eur s DPH, resp. 51 100 bez DPH.

Režisérom relácie je od začiatku Rado Štefanov, ktorý má na konte niekoľko projektov aj pre súkromné televízie.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.