Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
06.08.2019, 10:20

Facebook zmení meno svojich dcérskych spoločností

Krok je súčasťou väčšej zmeny smerujúcej k prepojeniu týchto troch aplikácií.

Facebook zmení meno svojich dcérskych spoločností
Zdroj: Semana

Šéf najväčšej sociálnej siete Mark Zuckerberg sa rozhodol zvýšiť transparentnosť prepojenia medzi platformami, ktoré spoločnosť Facebook vlastní. Aby bolo jasné, kto je materskou spoločnosťou jeho najpopulárnejších aplikácií Instagramu a WhatsAppu, mení týmto dvom platformám meno.

Nejde o nič prelomové, názov zostáva v obidvoch prípadoch rovnaký. Instagram aj WhatsApp si k názvu pripíšu iba „from Facebook“, aby bolo každému jasné, kto je šéf.

Chceme aby mali ľudia v tomto smere jasnejšie a vedeli o produktoch a službách, ktoré sú súčasťou spoločnosti Facebook,“ uviedla vo vyjadrení Facebooku jeho hovorkyňa Bertie Thomson.

Podľa dostupných zdrojov zostane názov aplikácie na obrazovke telefónu aj tabletu rovnaký, zmení sa iba v aplikáciách Apple App Store a Google Play, kde uvidíme ich celý názov.

Špekulácie okolo rebrandingu trvali už dlhšie. Ako prvá na nové názvy platforiem upozornila technologická blogerka Jane Manchun Wong.

Zahraničné médiá uvádzajú, že zmenou názvu sa obľúbenosť sociálnych sietí nezmení, avšak u používateľov, ktorí nevedeli že materskou spoločnosťou je Facebook, to môže vyvolať rozpačité reakcie, pretože si môžu spojiť Facebook so škandálmi s ochranou súkromia.

​Facebook ešte presný dátum zavedenia nových mien neuviedol.

Rovnakú zmenu podstúpila nedávno technologická spoločnosť Oculus, ktorá sa špecializuje na produkty virtuálnej reality a taktiež je jej materskou spoločnosťou Facebook.

Zdroj: TheVerge

Zlúčenie inboxov

Podľa informácií The New York Times z februára tohto roka, sa do roku 2020 Facebook Messenger, WhatsApp a Instagram dočkajú omnoho užšieho prepojenia do jednej veľkej komunikačnej platformy.

Zdroj: Facebook/blog

​Novinka je teda pravdepodobne ďalším krokom na ceste k zlúčeniu platforiem. Nástroj by mal podľa vyjadrenia spoločnosti zjednodušiť orientáciu aj komunikáciu naprieč platformami a tak by sa mala zefektívniť a zrýchliť komunikácia medzi používateľmi.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.