Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
19.08.2019, 12:35

Na čo chodia Slováci do kina? V top trojke je aj Trhlina

Kiná uzavreli výsledky návštevnosti za 1. polrok tohto roka, nadviazali na mimoriadne úspešný rok 2017.

Na čo chodia Slováci do kina? V top trojke je aj Trhlina
Zdroj: archív Stratégií

Slovenské kiná uzavreli výsledky návštevnosti za 1. polrok tohto roka. Po menšom diváckom záujme v minulom roku opäť nadviazali na mimoriadne úspešný rok 2017.

Hoci kiná nedosiahli rekordnú návštevnosť z roku 2017, ktorá v prvom polroku prekonala hranicu 3,5 milióna divákov najmä zásluhou slovenských filmov Všetko alebo nič a Únos, tento rok prišlo do kín viac než 3 milióny divákov (presne 3 056 019), čo predstavuje v priemere 32 divákov na jedno predstavenie. Na porovnanie, v prvom polroku minulého roka prišlo na Slovensku do kín o 400-tisíc divákov menej.  

Na dobrých výsledkoch sa v prvom polroku tohto roka podieľali produkcie viacerých krajín. Najnavštevovanejším filmom bolo vyvrcholenie filmovej série o tíme superhrdinov Avengers: Endgame. Do slovenských kín si ho prišlo pozrieť 273-tisíc divákov a na tržbách zarobil 1,75 milióna eur.

Avengers: Endgame sa stal aj celosvetovo najúspešnejšou snímkou všetkých čias. V tržbách prekonal aj Avatara režiséra Jamesa Camerona, ktorý od roku 2009 kraľoval rebríčku s celosvetovými tržbami 2,79 miliardy dolárov. Na tretiu priečku sa posunul Titanic z roku 1997 rovnako od režiséra Camerona s tržbami 2,19 miliardy dolárov.

V slovenských kinách patrí druhá priečka patrí snímke Trhlina. Filmová verzia rovnomenného bestselleru v réžii Petra Bebjaka dosiahla mimoriadny úspech už pri svojej premiére. Do kín prišlo až 87-tisíc návštevníkov, čo bola rekordná premiérová návštevnosť v histórii, prekonala aj úspech Čiary či Únosu.

Celkovo si prišlo Trhlinu do kín pozrieť 262-tisíc divákov, len o 11-tisíc divákov ako megahit Avengers: Endgame, a jej tržby dosiahli 1,54 milióna eur. Snímka sa zaradila ku kinohitom z roku 2017 ako Čiara, Všetko alebo nič či Únos. Takýto úspech neočakávali ani tvorcovia. 

​Mysteriózny thriller o záhadných miznutiach ľudí v pohorí Tribeč pôvodne vznikal ako miniséria pre televíziu JOJ, až v priebehu nakrúcania sa tvorcovia rozhodli využiť potenciál námetu a priniesť Trhlinu v upravenej podobe aj na plátna kín. Dvojdielnu minisériu odvysiela televízia JOJ onedlho, v polovici septembra.

Trojka v rebríčku návštevnosti kín patrí animovanej rozprávke Ako si vycvičiť draka 3 s 246-tisíc divákmi. Dvesto tisícovú hranicu už neprekonal žiaden ďalší film v 1. polroku.

Do top dvadsiatky sa zo slovenských snímok zapísala ešte Sklenená izba režiséra Juliusa Ševčíka a Ostrým nožom režiséra Teodora Kuhna. Obe snímky mali návštevnosť takmer 40-tisíc divákov.

TOP 20 filmov v slovenských kinách za 1. polrok 2019

Por. Titul  Krajina Počet divákov

Hrubé tržby

(tis. €)

1. Avengers: Endgame US 273 290 1 748
2. Trhlina SK 262 411 1 540
3. Ako si vycvičiť draka 3 US 246 444 1 332
4. Captain Marvel US 122 343 788
5. Ženy v behu CZ 120 960 692
6. Bohemian Rhapsody US 91 262 527
7. John Wick 3: Parabellum US 75 583 476
8. Lego príbeh 2 US 71 454 388
9. Ralph búra internet US 68 508 389
10. Pokémon Detektív Pikachu US 66 198 379
11. After: Bozk US 63 517 352
12. Tajný život maznáčikov 2 US 58 629 325
13. Nová šanca US 51 528 314
14. LOVEnie CZ 49 277 282
15. Čarovný park US 45 048 228
16. Green Book US 44 570 262
17. Čo sme komu zase urobili? FR 42 949 254
18. Shazam! US 39 898 250
19. Sklenená izba CZ-SK 39 758 226
20. Ostrým nožom SK 39 292 228
Zdroj: Únia filmových distribútorov

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.