StoryEditor

Zmena v mesačníkoch: Nový líder v ženských magazínoch, nárast hobby titulov

20.08.2019, 12:10
Autor:
hrnhrn
Vyplýva to z oficiálneho auditu predávanosti tiulov zaradených do merania ABC SR a vydavateľstiev.

V segmente mesačníkov zostáva jednotkou s takmer 70-tisícovým predajom naďalej Záhradkár, ktorý si pripísal nárast takmer 6 percentný nárast voči predchádzajúcemu obdobiu. Dvojkou je Nový Čas Krížovky a trojkou Zdravie.

Mesačníkom zapojeným do oficiálneho auditu klesli predaje za prvý polrok v porovnaní s predchádzajúcim obdobím priemerne o 5,8 percenta. Nárast si pripísali len hobby tituly. Okrem už spomenutého Záhradkára to bol titul Urob si sám (+15,3 %), Pekné bývanie (+10,6 %), Doma v záhrade (+4,6 %) či Poľovníctvo a rybárstvo (+1,4 %).

Nová jednotka v ženských magazínoch

V segmente ženských glossy magazínov nastala v prvom polroku tohto roka zmena. O pozíciu jednotky prišla Emma a Eva, ktoré boli lídrom v predchádzajúcom polroku (Emma), respektíve v prvom polroku minulého roka (Eva). Novou trhovou jednotkou sa stal Evita magazín vydavateľstva Mafra Slovakia s priemerným predajom 22 059 kusov. Najvyšší predaj na úrovni 26-tisíc kusov  dosiahlo rozšírené májové číslo magazínu s Evitou na titulke, ktoré oslavovalo štyri roky na trhu. Pozíciu trhovej jednotky vo svojom segmente si Evita udržala aj v júni, kedy zaznamenala predaj 22 576 výtlačkov.

Mafra Slovakia / Evita magazín

​Najvyšší pokles zaznamenala Emma, ktorej predaj spadol voči predchádzajúcemu polroku o takmer 31 percent, z 28 108 kusov na necelých 19 500. Eva si pripísala takmer 20 percentný pokles predaja na necelých 21 900 kusov. Najnižší pokles necelých 9 percent mala v tomto segmente Madam Eva. Všetky tri tituly patria pod strechu vydavateľstva News and Media Holding.

Priemerný predaný náklad ženských glossy magazínov prihlásených do systému overovania nákladov tlače ABC SR:

Titul 1. polrok 2018 2. polrok 2018 1. polrok 2019 zmena vydavateľ
Evita magazín 24 131 25 219 22 059 -12,5% Mafra Slovakia
Eva 24 688 27 190 21 872 -19,6% News and Media Holding
Emma 23 133 28 108 19 486 -30,7% News and Media Holding
Madam Eva 16 326 17 157 15 643 -8,8% News and Media Holding

Priemerný predaný náklad mesačníkov prihlásených do systému overovania nákladov tlače ABC SR:

Titul 1. polrok 2018 2. polrok 2018 1. polrok 2019 zmena vydavateľ
Záhradkár 66 139 57 582 60 958 5,9% News and Media Holding
Nový Čas Krížovky 62 029 60 813 54 539 -10,3% News and Media Holding
Zdravie 46 634 44 025 40 955 -7,0% News and Media Holding
Magazín o knihách 30 158 30 171 30 161 -0,0% Petit Press
Nota Bene 27 757 27 088 27 530 1,6% Proti Prúdu
Evita magazín 24 131 25 219 22 059 -12,5% Mafra Slovakia
Eva 24 688 27 190 21 872 -19,6% News and Media Holding
Urob si sám 20 474 18 051 20 807 15,3% Jaga group
Emma 23 133 28 108 19 486 -30,7% News and Media Holding
Dobré jedlo 18 900 19 145 19 000 -0,8% News and Media Holding
Lepšie Bývanie (predtým Nový Čas bývanie) 18 375 18 769 16 046 -14,5% News and Media Holding
Madam Eva 16 326 17 157 15 643 -8,8% News and Media Holding
Poľovníctvo a rybárstvo 15 616 15 317 15 539 1,4% News and Media Holding
Doma v záhrade 13 399 12 443 13 011 4,6% Petit Press,
Forbes 11 564 12 000 11 288 -5,9% Barecz & Conrad Media
Pekné bývanie 8 533 9 086 10 048 10,6% Hobby media
Kamarát 11 008 10 201 8 942 -12,3% RNDr.Vladimír Topercer-Kamapress
Auto Bild 9 405 8 069 8 059 -0,1% News and Media Holding
Praktická Slovenka - SP 7 068 7 838 6 106 -22,1% STAR Production
Geo* 6 851 7 219 5 928 -17,9% News and Media Holding
Lišiak 5 406 5 338 5 757 7,8% Petit Press
Slovenka zdravie rodiny - SP 4 618 3 972 4 363 9,8% STAR Production
Break 4 324 4 208 3 665 -12,9% Publishing house

V uplynulých rokoch vstúpili do vydavateľských domov na Slovensku noví investori. Denník Nový Čas kúpila spoločnosť FPD Media finančníka a šéfa Slovenského olympijského výboru Antona Siekela. Vydavateľa Pravdy zase kúpila skupina Our Media českého senátora Iva Valentu a podnikateľa Michala Voráčka.

Vydavateľstvo News and Media Holding patriace Pente kúpilo printové tituly vydavateľského domu Ringier Axel Springer, ktorý, naopak, svoje portfólio postavil výlučne na online tituloch. Z NMH získal doménu Aktualne.sk, ktorú zlúčil s portálom Aktuality.sk.

Ďalšou významnou akvizíciou záveru uplynulého roka bol predaj vydavateľstva Bauer Media. Jeho aktivity v Česku aj na Slovensku prevzala skupina Mafra, ktorá si touto akvizíciou výrazne posilnila  svoju pozíciu na trhu . Magazínové portfólio Bauer Medie vydáva na Slovensku v dcérskej spoločnosti Mafra Slovakia Print. Vydavateľstvo Mafra Slovakia zastrešilo od februára minulého roka aj knižné vydávanie Evitoviek. Do portfólia vydavateľstva patrí aj magazín Stratégie.

01 - Modified: 2019-09-25 08:05:47 - Feat.: 0 - Title: Na čo chodia Slováci do kina? V top trojke je aj Trhlina 02 - Modified: 2019-08-19 11:24:25 - Feat.: 0 - Title: Najpočúvanejším rádiom je Expres, najsledovanejšou televíziou Markíza 03 - Modified: 2019-08-19 11:25:04 - Feat.: 0 - Title: Najčítanejší denník na Slovensku je Nový čas a týždenník Plus 7 dní
01 - Modified: 2022-03-14 08:12:43 - Feat.: - Title: Januárový predaj printov: Prekvapenie medzi ženským týždenníkmi - Rytmus života prvýkrát predbehol Nový čas pre ženy 02 - Modified: 2022-02-15 13:13:29 - Feat.: - Title: Predaj printov: darí sa hobby magazínom, denníky ďalej klesajú 03 - Modified: 2021-02-10 13:29:53 - Feat.: - Title: Eurotelevízia sa stala najpredávanejším týždenníkom. V decembri predbehla Plus 7 dní aj Život 04 - Modified: 2021-02-10 12:39:55 - Feat.: - Title: Eurotelevízia je najpredávanejším časopisom Vianoc 05 - Modified: 2020-10-27 12:15:50 - Feat.: - Title: Pravda sa vracia do oficiálneho auditu predaja tlače
menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
23. apríl 2024 20:25