Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
03.09.2019, 11:55

Jesenný súboj televízií sa začal. Ako po prvom dni dopadli Susedia, Inkognito a Farma?

Markíza je lídrom v obchodnej cieľovej skupine 12-54.

Jesenný súboj televízií sa začal. Ako po prvom dni dopadli Susedia, Inkognito a Farma?
Zdroj: TV Markíza

Po letnej prestávke nabehli televízie na jesennú programovú štruktúru a postupne uvádzajú prvé novinky alebo pokračovania svojich úspešných formátov. Ako prvá uviedla svoje novinky Markíza. Na obrazovky sa vrátili Oteckovia a Susedia doplnení Farmou.

Podvečerní Oteckovia si v obchodne relevantnej skupine divákov 12-54 rokov pripísali sledovanosť 7 percent pri podiele 33 percent. Na access prime je to veľmi slušný výsledok, hoci Oteckovia dokážu k obrazovkám pritiahnuť aj viac divákov. Tentokrát ich bolo 369-tisíc. Konkurenčná televízia Joj vrátila na obrazovky kuchársku show Moja mama varí lepšie ako tvoja, pondelkové vydanie si pripísalo v rovnakej cieľovej skupine podiel necelých 12 percent.

Na Markíze podvečer zabodovali aj ReflexPrvé Televízne noviny, obidve relácie prekročili 26 percentný podiel. Na porovnanie, Noviny o 17:00 na Jojke zaznamenali podiel necelých 12 percent.

Z hlavných spravodajských relácií mali viac divákov Televízne noviny na Markíze, ktoré zaznamenali 8 percentnú sledovanosť a podiel 29,4 percenta. Noviny TV JOJ si pripísali rating pod 7 percentami a podiel 23,4 percenta v cieľovej skupine 12-54. Celkovo najsledovanejším programom dňa sa v oboch hlavných cieľových skupinách stala relácia Počasie. V cieľovej skupine 12-54 zaznamenala rating 9,2 percenta a trhový podiel takmer 30 percent. Sledovalo ju 554-tisíc divákov starších ako 12 rokov. 

Susedia vs Inkognito: každé boduje v inej cieľovke

Večerný program sa vrátil do svojej tradičnej pondelkovej rutiny. Na Markíze odštartovali Susedia a na Joj premiérové časti Inkognita. V dôležitej komerčnej cieľovej skupine divákov 12-54 rokov viedli Susedia, ktorí dosiahli vysokú 9,1 percentnú sledovanosť a podiel takmer 26 percent. Pri obrazovkách bolo 445-tisíc divákov starších než 12 rokov. Inkognito na Jojke malo 7 percentnú sledovanosť a podiel tesne nad 20 percentami. Sledovalo ho o 33-tisíc divákov viac, teda 478-tisíc divákov starších než 12 rokov. 

Markíze vyšla aj premiéra Farmy, ktorú vysielala hneď po Susedoch. Jedenásta séria s podtitulom Západ vs Východ sa uviedla až s 7,5 percentnou sledovanosťou a podielom 25,7 percenta v tejto cieľovej skupine. Sledovalo ju 372-tisíc divákov nad 12 rokov.

V širšej cieľovej skupine divákov starších než 12 rokov sa však poradie najúspešnejších relácií mení. Inkognito predbehlo Susedov a pripísalo si 10,2 percentnú sledovanosť a podiel 22,6 percenta. Susedia skončili s ratingom 9,6 percenta a podielom necelých 21 percent. Jednotka divákom ponúkla komédiu Kohút na víne, ktorá zaznamenala trhový podiel necelých 6 percent.

​V utorok uvádza Markíza druhú sériu svojho úspešného seriálu Sestričky a Joj štartuje zostrih castingov show Česko Slovensko má talent. RTVS uvádza svoju cestovateľskú show S úsmevom po Slovensku, kde v prvej časti predstaví štvorica cestovateľov Prešovský kraj.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.