Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
04.09.2019, 15:45

Diváci sa vrátili k televízorom. Sestričky ani Česko Slovensko má talent nesklamali

Televízna jeseň sa naplno rozbieha a televízie pokračujú v nasadzovaní svojich ďalších noviniek.

Diváci sa vrátili k televízorom. Sestričky ani Česko Slovensko má talent nesklamali
Zdroj: TV Markíza, TV JOJ, koláž Stratégie

Televízna jeseň sa naplno rozbieha a televízie pokračujú v nasadzovaní svojich ďalších noviniek. Do utorkového prime time nasadila Markíza druhú sériu Sestričiek, televízia JOJ odštartovala už ôsmu sériu svojej talentovej šou Česko Slovensko má talent. RTVS uviedla cestovateľskú šou S úsmevom po Slovensku. Ako ich prijali diváci?

V cieľovej skupine divákov 12-54 rokov zabodovali Sestričky, ktoré sa stali najsledovanejším nespravodajským programom dňa. Úvodná epizóda druhej série dramatického seriálu si pripísala 8,3 percentnú sledovanosť a podiel 24,2 percenta. Ďalšie osudy štyroch zdravotných sestier a ich pacientov si pozrelo celkovo 401-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov. Uspela aj reality šou Farma, ktorú Markíza vysielala po Sestričkách. Zaznamenala sledovanosť 6,8 percenta a trhový podiel 24,6 percenta.

Úvod druhej série Sestričiek sa však zatiaľ nepriblížil sledovanosti prvej série, ktorú uviedla Markíza na obrazovky presne pred rokom. Adaptácia fínskeho formátu si hneď pri premiére získala divákov, prvá epizóda odštartovala so sledovanosťou 9,1 percenta a podielom 25,2 percenta v cieľovej skupine 12-54. Sledovalo ju 483-tisíc divákov starších než 12 rokov. Seriálu z nemocničného prostredia rástla sledovanosť a stal sa seriálovým hitom jesene. Desať dielov prvej série seriálu si pripísalo nadštandardnú priemernú sledovanosť 9,2 percenta s trhovým podielom 25,7 percenta v cieľovej skupine 12-54.

JOJ rovnako ako pred rokom nasadila voči Sestričkám šou Česko Slovensko má talent, ktorý pripravuje spoločne s českou Primou. Okrem sobotňajších večerov ju uvedie v utorok ešte budúci týždeň, od 17. septembra už bude mať utorkový prime time rezervovaný dvojdielna miniséria Trhlina.

Celkovo si predchádzajúca séria talentovej šou pripísala priemernú sledovanosť 9,9 percenta a podiel 27,6 percenta v cieľovej skupine 12-54. Úvod ôsmej série si v tejto cieľovej skupine pripísal o 0,5 bodu nižší trhový podiel ako konkurenčné Sestričky, presadil sa však v širšej cieľovej skupine divákov starších než 12 rokov, na ktorú sa Jojka fokusuje. Prvú epizódu zostrihu z castingov sledovalo 432-tisíc divákov s 9,3 percentným ratingom a 22 percentným trhovým podielom. Sestričky si v tejto cieľovej skupine pripísali 19,2 percentný podiel.

Do ďalšieho programového bloku nasadila Jojka premiérovú časť Ministrov, ktorí sa však v konkurencii Farmy nepresadili a skončili s podpriemerným podielom.

Verejnoprávna televízia uviedla na Jednotke novú cestovateľskú šou S úsmevom po Slovensku, v ktorej štvorica cestovateľov v zložení Marián Čekovský, Juraj „Šoko“ Tabaček, Dominika Kavaschová a Janka Kovalčíková spolu so sprievodcom Borisom Valábikom cestujú po Slovensku. Na prvej z ôsmich zastávok predstavili Prešovský kraj, televízia zaznamenala 8 percentný trhový podiel v cieľovej skupine 12+. Podobný cestovateľsko-zábavný formát s názvom Vo štvorici po Slovensku vysielala v rokoch 2012 a 2015 televízia Markíza. Účinkovala v nej štvorica hercov z Partičky – Robo Jakab, Juraj Kemka, Lukáš Latinák a Marián Miezga.

Podvečer opäť bodovali na Markíze Oteckovia, ktorí si voči pondelku výrazne polepšili a dosiahli 8,7 percentnú sledovanosť a podiel 29,3 percenta v cieľovej skupine 12-54, respektíve 37,1 percenta v skupine 12+. K obrazovkám pritiahli 406-tisíc divákov starších ako 12 rokov. Pred rokom si Oteckovia pri svojom návrate pripísali 8,5-percentnú sledovanosť pri podiele 38,8 percenta, tohtoročný návrat dosiahol v pondelok v obchodne relevantnej skupine divákov 12-54 rokov sledovanosť 7 percent pri podiele 33 percent.

Moja mama varí lepšie ako tvoja sa v konkurencii Oteckov nevie presadiť, skončila s trhovým podielom pod 10 percentami. Kuchárska šou sa vrátila na podvečerné obrazovky Jojky na začiatku augusta po viac než polročnej pauze. Do novej sezóny vstúpila s vynoveným štúdiom aj upravenými pravidlami.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.