Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
09.09.2019, 06:00

Webom v auguste celkovo klesla návštevnosť, poradie na prvých miestach to neovplyvnilo

Poradie najsilnejších webov a prevádzkovateľov sa nezmenilo, HNonline a Pravda si pripísali nové rekordy.

Webom v auguste celkovo klesla návštevnosť, poradie na prvých miestach to neovplyvnilo
Zdroj: Dreamstime

V druhom prázdninovom mesiaci slovenským webom mierne klesla návštevnosť. V auguste si pripísali o 0,8 percenta menej reálnych používateľov ako v júli. Vyplýva to z oficiálneho auditu merania návštevnosti IABmonitor.

Celkový pokles návštevnosti sa nedotkol poradia webov na prvých šiestich priečkach rebríčka. Lídrom sú naďalej Aktuality.sk, ktoré v auguste dosiahli o 20-tisíc vyššiu návštevnosť ako v júli a mesiac uzavreli s 2,69 milióna unikátnych používateľov (RU).

Druhú priečku si drží Sme.sk s 2,57 milióna používateľov a prvú trojku uzatvára Zoznam.sk s takmer 2,4 milióna používateľov. Voči predchádzajúcemu mesiacu zaznamenalo Sme.sk mierny pokles o 0,6 percenta, tretí Zoznam.sk, naopak, mierne vzrástol o 0,4 percenta.

Nad dvojmiliónovou hranicou sa drží ešte Pluska.sk, ktorej voči júlu stúpla návštevnosť o 0,6 percenta a mesiac ukončila s 2,05 milióna používateľov.

Piata priečka patrí Hnonline.sk, ktorý v auguste zaznamenal ďalší rekord. Pripísal si 1,95 milióna používateľov, čo je takmer o 20-tisíc viac, ako mal v rovnako rekordnom júli. Pre portál je to najlepší výsledok v novej metodike merania návštevnosti webov GemiusOverNight.

Rekord si pripísala aj Pravda.sk, ktorá stúpla o 2,9 percenta na takmer 1,8 milióna unikátnych používateľov. V rebríčku tak postúpila z ôsmeho na siedme miesto a vymenila si pozíciu s portálom Bazos.sk.

​Noví milionári

Nad miliónovú hranicu sa v novom meraní prvýkrát dostali portály DennikN.sk a Joj.sk. DennikN zaznamenal v auguste 1,03 milióna unikátnych používateľov, čo je o 12 percent viac ako v júli, Joj.sk si voči predchádzajúcemu mesiacu pripísala v top dvadsiatke webov najvyšší, až 15 percentný nárast, čo znamená výsledok takmer 1,02 milióna používateľov.

Nad miliónovú hranicu sa vrátila aj Markíza.sk, ktorej návštevnosť stúpla o 7 percent na 1,02 milióna RU. Dve komerčné televízie sa priblížili na svoj najtesnejší rozdiel, len 2000 používateľov v prospech Markízy.

Najvyšší pokles v prvej dvadsiatke slovenských webov zaznamenal Interez.sk. Medzimesačne spadol o 11 percent a 3 priečky v rebríčku. Z ďalších webov poklesla návštevnosť ešte portálom Heureka.sk (-2,4 %), Čas.sk (-2,3 %), Dobrenoviny.sk (-3,8 %), Azet.sk (-0.1 %) a Refresher.sk (-3,6 %).

Por. zmena portál august 2019 (RU) júl 2019 (RU) zmena
1. - aktuality.sk 2 691 224 2 670 678 0,8 %
2. - sme.sk 2 565 895 2 582 300 -0,6 %
3. - zoznam.sk 2 398 200 2 389 445 0,4 %
4. - pluska.sk 2 052 724 2 040 082 0,6 %
5. - hnonline.sk 1 949 807 1 929 949 1,0 %
6. - heureka.sk 1 841 936 1 886 465 -2,4 %
7. +1 pravda.sk 1 799 632 1 748 084 2,9 %
8. +1 bazos.sk 1 757 407 1 730 814 1,5 %
9. -2 cas.sk 1 707 871 1 748 713 -2,3 %
10. - topky.sk 1 705 146 1 630 905 4,6 %
11. +1 tvnoviny.sk 1 375 225 1 257 837 9,3 %
12. -1 dobrenoviny.sk 1 371 838 1 426 533 -3,8 %
13. - webnoviny.sk 1 204 674 1 116 541 7,9 %
14. +1 azet.sk 1 032 626 1 033 257 -0,1 %
15. +3 dennikn.sk 1 030 806 919 193 12,1 %
16. +1 markiza.sk 1 018 029 953 400 6,8 %
17. +2 joj.sk 1 015 971 882 075 15,2 %
18. -4 refresher.sk 1 001 785 1 039 519 -3,6 %
19. -3 interez.sk 875 489 981 086 -10,8 %
20. +2 noviny.sk 815 357 770 749 5,8 %

Ringier si drží náskok

V poradí najsilnejšej pätice prevádzkovateľov webových portálov nenastali v auguste žiadne zmeny. Okrem Petit Pressu si všetci prevádzkovatelia pripísali mierny nárast. Po júlovom poklese dosiahol nárast aj News and Media Holding.

Lídrom trhu je naďalej Ringier Axel Springer SK s najväčším portfóliom webov. Od trhovej dvojky Petit Press, pod ktorý patrí Sme.sk, má odstup takmer 400-tisíc používateľov.

Por. prevádzkovateľ august 2019 (RU) júl 2019 (RU) zmena
1. Ringier Axel Springer SK 2 954 938 2 944 221 0,4 %
aktuality.sk, azet.sk, bazar.sk, autobazar.eu, nehnutelnosti.sk, autobazar.sk, topreality.sk, reality.sk, autovia.sk, byty.sk, noveauto.sk, novostavby, sk, noveauta.sk, zlavy.sk
2. Petit Press 2 565 895 2 582 300 -0,6 %
sme.sk
3. Zoznam 2 505 715 2 470 702 1,4 %
zoznam.sk, topky.sk
4. News and Media Holding 2 334 911 2 296 367 1,7 %
pluska.sk, centrum.sk, etrend.sk, ujszo.com, plustv.sk
5. MAFRA Slovakia 2 058 810 2 038 073 1,0 %
hnonline.sk, strategie.sk, zlacnene.sk, svetevity.sk, takurcitee.sk, strategie.sk

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.