Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
24.09.2019, 10:35

Televízia Barrandov plánuje nový model financovania. Produkciám bude platiť podľa sledovanosti ich programov

Podľa šéfa televízie Jaromíra Soukupa má podobný princíp financovania aj Netflix.

Televízia Barrandov plánuje nový model financovania. Produkciám bude platiť podľa sledovanosti ich programov
Zdroj: TV Barrandov / Jaromír Soukup

Televízia Barrandov predstavila nový model spolupráce s produkčnými spoločnosťami. Filmové a televízne produkcie, ako aj ďalší autori dostanú zaplatené presne podľa počtu divákov, ktorý budú daný program sledovať, informovala televízia v tlačovej správe.

Generálny riaditeľ TV Barrandov Jaromír Soukup pri predstavení nového modelu financovania uviedol: „Ponúkame všetkým tvorcom férové podmienky, ktoré sa dajú zhrnúť do hesla – ponúknite nám vašu produkciu a my vám za ňu férovo zaplatíme.“

Podľa Soukupa týmto krokom reaguje na situáciu na filmovom a televíznom trhu, ktorý sa príchodom platených televízií zásadne zmenil. „Podobný princíp financovania, akým plánujeme, má v súčasnej dobe napríklad americká televízna stanica Netflix,“ dodal Soukup.

Základom nového produkčného modelu je, že TV Barrandov zaplatí produkciám za dodaný obsah predne podľa dát sledovanosti, ktoré sú verejne dostupné. Nový model spolupráce je podľa televízie postavený na vzájomnej dôvere a viere v ponúkaný program. „Pokiaľ príde tvorca, ktorý bude o svojom projekte presvedčený a podarí sa mu presvedčiť aj našu programovú radu, TV Barrandov mu ponúkne nielen finančnú podporu, ale aj zázemie veľkej a silnej televíznej skupiny,“ uzavrel Soukup.

V prvej fáze má televízia záujem o štyri kategórie programov: seriály, sitkomy, súťažné relácie a detektívky. S ich nasadením sa počíta do popoludňajšieho vysielania a prime-time.

Soukupove vydavateľstvo Empresa Media získalo TV Barrandov na začiatku roka 2013 od spoločnosti Moravia Steel podnikateľa Tomáša Chrenka. Empresa Media je dodávateľom spravodajského obsahu pre TV Barrandov je tiež vydavateľom tlačených titulov Týden, Faktor Soukup, Inštinkt, Sedmička, Top Divky, Animáček alebo Popcorn a ich on-line verzií.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.