Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
24.09.2019, 11:50

Najobjektívnejšie televízne spravodajstvo má TV Markíza, druhým je RTVS

Vyplýva to z najnovšieho prieskumu spoločnosti Median SK medzi divákmi.

Najobjektívnejšie televízne spravodajstvo má TV Markíza, druhým je RTVS
Zdroj: TV Markíza

Najobjektívnejšie televízne spravodajstvo mala v druhom štvrťroku 2019 televízia Markíza. Tesne za ňou sa umiestnil verejnoprávny Rozhlas a televízia Slovenska (RTVS). Vyplýva to z najnovšieho prieskumu trhu, médií a verejnej mienky spoločnosti Median SK.

TV Markíza označilo v prieskume za najobjektívnejšiu 23,1 percenta respondentov. K druhej Slovenskej televízii (RTVS) sa priklonilo 22,6 percenta účastníkov prieskumu. Na treťom mieste skončilo spravodajstvo TV Joj s výsledkom 19,4 percenta. Spravodajskú televíziu TA3 označilo za najobjektívnejšiu 17,8 percenta ľudí, inú televíziu uviedlo 2,4 percenta opýtaných.

V prieskume respondenti odpovedali na otázku: „Ktorá televízia má podľa vás najobjektívnejšie spravodajstvo?". Vybrať si mohli zo štyroch televízií – RTVS, TA3, TV Joj a TV Markíza, prípadne uviesť ľubovoľnú inú. Zvoliť si mohli len jednu z ponúkaných možností. Takmer 14 percent respondentov sa však k otázke nevyjadrilo.

Zdroj: MML Omnibus, 2019/II, MEDIAN SK

Voči predchádzajúcemu kvartálu nenastali vo výslednom rebríčku žiadne zmeny. Spravodajstvo TV Markízy a RTVS zaznamenalo mierny pokles - TV Markíza o 0,3 a RTVS o 0,2 percentuálneho bodu. TV Joj a TA3, naopak, zaznamenali nárast vnímania objektivity ich spravodajstva divákmi. TV Joj o 0,4 bodu a TA3 až o 1 percentuálny bod.

Pozíciu najobjektívnejšieho spravodajstva televízie Markíza sa doposiaľ podarilo ohroziť len RTVS. Verejnoprávne spravodajstvo si zvolili respondenti v prieskume vôbec prvýkrát v 3. kvartáli roku 2016, kedy prekonalo o 0,2 bodu dlhodobého lídra – televíziu Markíza.

Slovenská televízia (STV) vtedy nezaznamenala dramatický nárast vo vnímaní objektivity správ divákmi, jej posun na pozíciu lídra spôsobil najmä výrazný pokles spravodajstva Markízy, ktoré stratilo až 5 percentuálnych bodov (z 31,3 kleslo na 26,2 percenta) a na hodnoty okolo 30 percent sa odvtedy nevrátilo.

STV si svoju pozíciu televízie s najobjektívnejším spravodajstvom udržala aj v ďalších vlnách prieskumu. Síce v nasledujúcom, štvrtom kvartáli roka 2016, si pripísala prvenstvo s náskokom o 0,3 bodu opäť Markíza, v roku 2017 už STV pozíciu pravidelne obhájila, od tesného náskoku o 0,2 bodu na začiatku roka až po rozdiel 1,4 bodu na konci roka. Vedenie o 1,8 bodu si RTVS udržala ešte v 1. kvartáli minulého roka a o 0,4 bodu v 3. kvartáli. Od septembra 2018 sa Markíza vrátila na prvú priečku.

Zdroj: MML Omnibus, 2019/II, MEDIAN SK

Prieskumu verejnej mienky zameraného na spravodajstvo v slovenských televíziách sa zúčastnilo 2059 respondentov vo veku 14 až 79 rokov. Zber dát bol v termíne apríl až jún 2019.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.