Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
25.09.2019, 20:10

Google prestane vo Francúzsku zobrazovať úryvky a náhľady správ

Francúzski používatelia nabudúce uvidia iba titulky a nie prvých pár riadkov správy.

Google prestane vo Francúzsku zobrazovať úryvky a náhľady správ
Zdroj: Reuters

Internetový vyhľadávač Google prestane vo Francúzsku v duchu únijnej reformy autorských práv, ktorú na jar schválil Európsky parlament, zobrazovať úryvky a náhľady správ európskych vydavateľov.

Informovala o tom agentúra Reuters s odvolaním sa na dnešný príspevok na blogu internetovej spoločnosti Google. Znamená to, že francúzski používatelia nabudúce uvidia iba titulky, a nie prvých pár riadkov správy či náhľad fotografie, ak si to európsky vydavateľ danej správy nebude výslovne želať.

Zdroj: Googleblog.com

​Zmena sa bude týkať tisícov európskych vydavateľov, najviac ale ovplyvní tie francúzske. Tento krok môže neblaho ovplyvniť ich príjmy, pretože viditeľnosť na Googli zvyšuje návštevnosť daných webových stránok a potenciálne tiež príjmy z reklamy a predplatného.

​Španielsko a Nemecko sa v minulých rokoch snažili Google prinútiť k tomu, aby vydavateľom za preberanie úryvkov a náhľadov správ platil. Internetová spoločnosť následne ukončila v Španielsku svoju službu na vyhľadávanie správ Google News.

Najväčšiemu nemeckému vydavateľovi Axel Springer zase klesla návštevnosť potom, čo sa pokúsil najpoužívanejší internetový vyhľadávač blokovať.

​Francúzsko je doteraz jedinou z únijných krajín, ktorá európsku smernicu o autorských právach uviedla do praxe.

Úprava, o ktorej sa dlhé mesiace vyjednavalo a tvrdo sa okolo nej lobovalo, má podľa EÚ zabezpečiť ochranu autorov a umelcov v digitálnej dobe, ale tiež otvoriť nové možnosti získavania a zdieľania autorsky chráneného obsahu. Európska komisia zmeny navrhla už v roku 2016.

Členské štáty sa na finálnej podobe textu v europarlamente dohodli vo februári, europoslanci novelu odsúhlasili na konci marca. Členské štáty majú pravidlá do svojich vlastných zákonov previesť do dvoch rokov.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.