Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
11.10.2019, 14:00

Instagram spúšťa nákupy s rozšírenou realitou

Novinku využívajú väčšinou kozmetické značky. Instagram ju však plánuje zaviesť aj medzi ďalšie segmenty.

Instagram spúšťa nákupy s rozšírenou realitou
Zdroj: Instagram

Instagram pridáva do svojej platformy prvok rozšírenej reality. Cieľom je využiť ju tak, aby pomohla nakupujúcim na sociálnej sieti predstaviť si, ako budú s produktom skutočne vyzerať.

Ako rozšírená realita funguje pravdepodobne netreba vysvetľovať. Princíp je rovnaký ako pri populárnych tvárových filtroch, ktoré sú dostupné ako na Instagrame tak aj na Facebooku či Snapchate. 

Značky si od novinky sľubujú aj šíriteľnosť. Dúfajú, že si používatelia budú posielať a zdieľať fotografie či videá s použitím rozšírenej reality a odkazom na predajcu.  

Na margo novinky sa vyjadrila viceprezidentka globálnej značky Nars Cosmetics Dina Fierro: „Instagram je dôležitá platforma pre objavenie produktov najmä v oblasti krásy. Je úplne jasné, že Instagram ovplyvňuje nákupné rozhodovanie.“

Zdroj: Instagram

​Nový prvok zatiaľ využívajú iba firmy, ktoré ponúkajú produkty z oblasti kozmetiky a doplnkov, napríklad značka okuliarov Ray-Ban. Instagram však novinku plánuje zaviesť aj medzi ďalšie segmenty.

Zdroj: Instagram

​Nákupný proces je pre používateľa jednoduchý. Klikne na produkt, ktorý firma vo svojom predajnom príspevku označila a následne si ho môže vyskúšať v AR prostredí. Ak sa mu produkt zapáči, vloží ho do nákupného košíka.

Instagram prispieva k rozvoju obchodu priamo na platforme viacerými funkciami. V budúcnosti sa chce stať plnohodnotným predajným kanálom.

Začiatkom tohto roka predstavila sociálna sieť ďalší krok na ceste k nakupovaniu priamo na platforme. Dovtedy dostupné tlačidlo „View on Website” pre zobrazenie názvu produktu s cenou zmenila na funkciu „Checkout with Instagram“, ktorá používateľom zabezpečí jednoduché nakupovanie. Kliknete na produkt, o ktorý máte záujem a celý nákup zahŕňajúci výber, platbu aj informácie o doručení dokončíte bez prekliku na webovú stránku spoločnosti.

Zdroj: archív

​Takzvané Checkout posty nájdu používatelia v klasických postoch vo feede, v príbehoch a aj v Explore feede.

Rozšírená realita aj v reklamách na Facebooku

​Facebooku sa osvedčilo investovať do príspevkov, s ktorými môže používateľ nejakým spôsobom interagovať. Dosvedčujú to aj výsledky prieskumov, konkrétne ak hovoríme o rozšírenej realite, v USA 63 percent opýtaných používateľov internetu tvrdí, že vyskúšalo produkt, ktorý značka ponúka s možnosťou použitia AR. Preto sa spoločnosť rozhodla rozšíriť ponuku typov reklám o také, do ktorých je možné vkladať prvky rozšírenej reality. 

Zdroj: Mashable

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.