Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
24.10.2019, 13:00

Netflix plánuje zakročiť proti používateľom zdieľajúcim heslá

Hovoril o tom produktový riaditeľ spoločnosti.

Netflix plánuje zakročiť proti používateľom zdieľajúcim heslá
Zdroj: CNBC

Americká streamovacia služba Netflix chce zakročiť proti pirátskym používateľom. Portál Daily Mail informoval o tom, že tak ako Spotify (Spotify overuje príslušnosť používateľa pomocou aktuálnej polohy) aj Netflix prehodnocuje spôsob, ktorým zakročí proti používateľom, ktorí zdieľajú svoje prihlasovacie údaje s divákmi, ktorí nemajú službu zaplatenú.

Hlavný produktový riaditeľ spoločnosti Netflix Greg Peters uviedol, že monitorujú situáciu a zvážia spôsoby, ako túto činnosť zablokovať. Povedal aj to, že v súčasnosti síce neexistujú žiadne veľké plány na oznámenie akýchkoľvek zmien, ale spoločnosť v budúcnosti určite náležité kroky podnikne.

Jedným z riešení by podľa Daily Mail mohlo byť nasadenie monitorovania s pomocou umelej inteligencie. Firma Synamedia totiž predstavila novú technológiu, ktorou by dokázala sledovať zdieľanie účtov. Pre portál The Mirror vysvetľuje uvedenie novinky hlavný produktový riaditeľ Synamedia Jean Marc Racine: „Zdieľanie prihlasovacích údajov sa stalo príliš nákladným na to, aby sme ho ignorovali. Naše nové riešenie poskytuje operátorom možnosť konať.“

Presný počet, či percento pirátskych divákov zatiaľ nie je známy. Pri aktuálnom počte 158,33 milióna predplatiteľov, by vyriešenie situácie mohlo výrazne dopomôcť nárastu používateľov v ďalšom štvrťroku. Netflix predpokladá, že počet jeho predplatiteľov narastie o 7,60 milióna.

Tržby Netflixu medziročne stúpli o 31 percent

Netflix v treťom kvartáli zvýšil počet predplatiteľov a jeho zisk prekonal očakávania Wall Street. Americký streamovací koncern si pripísal vysoký rast úspechu tretej série svojho seriálu Stranger Things. Akcia spoločnosti v poburzovom obchodovaní posilnila takmer o osem percent.

Počet predplatiteľov video streamovacej služby v treťom štvrťroku stúpol o 6,77 milióna alebo o 12 percent. Koncern síce zaostal za vlastným cieľom zvýšiť počet predplatiteľov o sedem miliónov, ale prekonal prognózy trhu. Netflix má aktuálne 158,33 milióna predplatiteľov.

Zisk za tri mesiace od júla do septembra vzrástol na 665,2 milióna amerických dolárov (603,4 milióna eur) alebo 1,47 dolára na akciu zo 402,8 milióna dolárov alebo 0,89 dolára v rovnakom období vlani. Analytici počítali so ziskom na akciu na úrovni 1,04 dolára.

Tržby medziročne stúpli o 31 percent na 5,25 miliardy dolárov zo štyroch miliárd dolárov.

Netflix očakáva, že v štvrtom kvartáli počet jeho predplatiteľov vzrastie o 7,60 milióna. Tržby by mali dosiahnuť 5,44 miliardy dolárov.

Top seriály a filmy

Streamovací gigant spolu s kvartálnymi výsledkami uverejnil aj rebríček najsledovanejších ťahákov z vlastnej tvorby za uplynulý rok.

Ako píše Highsnobiety, najsledovanejším seriálom s 64 miliónmi vzhliadnutí je seriál Stranger Things.

​Druhé miesto patrí Umbrella Academy, ktorá má 45 milióov videní. Tretiu priečku obsadil španielsky seriál Money Heist (La Casa de Papel).

Z ponuky Netflix filmov sa najlepšie darilo hororu Bird Box, za ním je na druhom mieste Murder Mystery a trojicu uzatvára Triple Frontier.

Ponuka filmov aj v češtine

Platená internetová televízia sa prednedávnom rozhodla spustiť české používateľské rozhranie s českými titulkami a dabingom. V ponuke má tisíc hodín televíznych programov a filmov, vrátane pôvodnej tvorby. Slovenskí používatelia tak majú možnosť prepnúť svoje používateľské rozhranie do češtiny.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.