Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
04.11.2019, 11:23

Twitter dal príučku Zuckerbergovi. Facebook, takto sa to robí

Zatiaľ čo Twitter zakázal politickú reklamu, Facebook je za jej zverejňovanie. Aj takej, ktorá klame

Twitter dal príučku Zuckerbergovi. Facebook, takto sa to robí
Zdroj: archív

Šéf spoločnosti Twitter Jack Dorse, oznámil, že na svojej platforme zakáže politickú reklamu. Toto rozhodnutie ide do absolútneho protikladu s tým, čo vyhlasuje otec Facebooku Mark Zuckerberg. Ten sa zverejňovaniu politických reklám na svojej sociálnej sieti nebráni, a to ani v prípade, že ide o klamlivú politickú reklamu. 

"Zatiaľ čo internetová reklama je pre komerčných zadávateľov neuveriteľne výkonná a veľmi efektívna, táto jej moc predstavuje pre politiku značné riziká. Tu sa dá použiť na ovplyvnenie hlasov, ktoré ovplyvňujú milióny ľudí," napísal šéf Twitteru Jack Dorse. "Zásah politickej reklamy by sa mal získavať, a nie kupovať." 

Rozhodnutie sa bude týkať tak politických kandidátov, ako aj politických strán, či reklamy vzťahujúcej sa na politické otázky. Bude obsahovať výnimky, týkajúce sa napríklad registrácie voličov. Platnosť týchto pravidiel nadobudne účinnosť od 22. novembra.

Na rozhodnutie šéfa Twitteru, sieti, ktorá je najpopulárnejšia v USA, okamžite reagoval Mark Zuckerberg.

“Nemyslím si, že by súkromné spoločnosti mali cenzurovať politickú reklamu alebo nejaké správy, " povedal šéf Facebooku. "To naozaj chceme zablokovať také dôležité témy ako je klimatická zmena či postavenie žien?"  Podľa šéfa Faceboku je politická reklama veľmi dôležitou súčasťou slobody prejavu. "Ľudia, ktorí tvrdia, že odpoveď je jednoduchá, nepremýšľali o všetkých nuansoch a argumentoch, ktoré z nej vyplývajú.“

Rozhodnutie zverejniť aj nepravdivú politickú reklamu, kritizovali zamestnanci Facebooku. Asi 250 zamestnancov minulý týždeň napísalo list svojmu šéfovi Markovi Zuckerbergovi. Podľa nich ohrozujú takéto reklamy spoločnosť. Podľa zamestnancov dezinformácie ovplyvňujú všetkých a nesúhlasia so súčasnými pravidlami, ktoré dnes Facebook má. Táto súčasná politika nechráni voličov, namiesto toho dovolí politikom, aby cielili na ľudí, ktorí veria, že obsah postovaný politikmi je dôveryhodný. Zamestnanci napísali aj to, že podľa nich dezinformácie ovplyvňujú všetkých. A podpora klamlivých informácií zvyšuje nedôveru k platforme, pretože "navonok hovorí, že profitujeme z úmyselných dezinformačných kampaní tých, ktorí sa nachádzajú v mocenských pozíciách."

Odborníci v USA však hovoria o tom, že situáciu šírenia dezinformácií v politických kampaniach nepomôže vyriešiť ani postoj Twittra o nešírení politickej reklamy, ani liberálny prístup Facebooku. Pripomínajú to, že Twitter si toto vyjadrenie môže dovoliť aj preto, že v porovnaní s Facebookom sú preňho príjmy z politickej reklamy ďaleko nižšie.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.