Americkému vydavateľstvu The New York Times klesol v treťom štvrťroku čistý zisk o 34 percent na 16,4 milióna dolárov (viac ako 14,8 mil.eur). Má ale viac predplatiteľov digitálneho vydania a mierne sa zvýšili aj tržby.
S očistením od jednorazových položiek spoločnosť zarobila 12 centov na akciu, zatiaľ čo analytici očakávali desať centov. Príjmy spoločnosti stúpli o 2,7 percenta na 428,5 milióna dolárov (386,4 mil. eur).
Počet digitálnych predplatiteľov stúpol za uplynulé tri mesiace o 273-tisíc. Celkom ich teraz The New York Times má okolo štyroch miliónov.
Vydavateľstvo sa ich snaží získať zľavami a novými produktmi, ako sú podcasty alebo krížovky. Tento typ abonentov je pre spoločnosť kľúčový, pretože stále viac firiem investuje skôr do reklamy v digitálnom ako v tlačenom vydaní. Príjem z reklamy v tlačenom vydaní firme klesol o 6,7 percenta na 113,5 milióna dolárov (102,4 mil.eur).
Spoločnosť očakáva, že vo štvrtom štvrťroku získa ďalších predplatiteľov, celkové príjmy z reklamy ale budú klesať.