Sledujte nás na Instagrame
@magazin.strategieTwitter najprv nájde spôsob, ako pracovať s účtami zosnulých používateľov, a až potom bude mazať ďalšie neaktívne účty. Servisná služba sociálnej siete tak reagovala na rozruch medzi používateľmi kvôli rušeniu účtov, ktoré za posledných šesť mesiacov nevyvinuli žiadnu aktivitu. Uviedla, že krok iniciovalo nariadenie o ochrane osobných údajov (GDPR) a týka sa najprv Európy.
"Počuli sme, aký to bude mať vplyv na účty zosnulých. To sme si sprvu neuvedomili. Kým neprídeme na nový spôsob, ako uchovať pamiatku (na účty zosnulých), nebudeme žiadne ďalšie neaktívne účty odstraňovať," napísala zákaznícka služba Twitteri.
Uviedla tiež, že pravidlá ohľadom mazanie neaktívnych účtov už platili predtým, ale spoločnosť ich neaplikovala dôsledne. Podobne ako GDPR v EÚ sa na vymáhanie pravidiel ohľadom neaktívnych účtov podpíšu aj iné regulácia z ďalších častí sveta.
"Ak tak urobíme, každého z vás na to upozorníme. Ospravedlňujeme sa za zmätky a obavy, ktoré sme spôsobili," uzavrel zákaznícky servis Twitteri.
Twitter najprv mazanie účtov obhajoval tým, že umožní získať nad sieťou väčšiu kontrolu a zvýši jeho dôveryhodnosť aj pohodlie používateľov. Uvoľnia sa tiež predtým nedostupné používateľské mená, ktoré boli obsadená.
Strategický Newsletter
Top správy z marketingu, médií a reklamy.
Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.