Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
30.11.2019, 07:00

O našich divákoch vieme všetko, hovorí Dano Dangl, šéfdramaturg internetovej televízie Mall.tv

Dano Dangl v rozhovore hovorí o tom, ako sa novej televízii darí, ale aj o svojich ďalších pripravovaných projektoch.

O našich divákoch vieme všetko, hovorí Dano Dangl, šéfdramaturg internetovej televízie Mall.tv
Zdroj: Peter Mayer

Ako televízny producent má na konte relácie ako Partička, Kredenc, Vo štvorici po Slovensku či Dvaja na jedného. Produkoval filmy Cuky Luky či dokument 38 a jeho najnovším počinom je slovenská verzia internetovej televízie Mall.tv. Dano Dangl z produkčnej firmy Noemo hovorí o tom, ako sa novej televízii darí, ale aj o svojich ďalších pripravovaných projektoch.

V polovici septembra, necelý rok od začiatku vysielania internetovej televízie Mall.tv v susednej Českej republike, ste priniesli jej slovenskú verziu. Aké sú jej výsledky po dvoch mesiacoch?
Na začiatku sme si stanovili ciele, ktoré by sme mali dosiahnuť na to, aby sme boli spokojní. A zatiaľ sa nám ich darí plniť, povedané komunistickou rečou, na nejakých 120 percent.

Tak to ste mali správny odhad a ciele ste si nastavili realisticky.
V nastavovaní cieľov sme boli zo začiatku konzervatívni a nechceli sme mať veľké oči. Keď si to zoberieme, internetová televízia na Slovensku je v podstate startup.

Vstávate každé ráno s tým, že pozeráte v mobile, aká bola sledovanosť?
Úplne každé ráno nie, to by som sa zbláznil. Bol by som otrokom čísel. Aj keď ma to kedysi prenasledovalo, dnes už som v tom triezvejší. Výsledky sledovanosti ovplyvňuje toľko faktorov, že by som sa často trápil niečím, za čo na konci dňa ani nemôžem.

Pri štarte Mall.tv ste povedali, že projekt pobeží tri mesiace v pilotnom režime a potom sa rozhodnete, či budete pokračovať. Máte za sebou dva mesiace, už asi viete povedať, k akému rozhodnutiu dospejete.
Trojmesačná demo verzia slúži na to, aby sme si otestovali, čo bude najlepšie fungovať. Pripravil som dramaturgiu dvanástich úplne odlišných relácií, ktoré sa nedajú porovnávať s ničím. Sami sondujeme ako v minilaboratóriu, čo má aký potenciál, aby sme pri tom skutočnom štarte boli čo najviac informovaní. Veríme v pokračovanie.

Zdroj: Peter Mayer

Prečo vznikol nápad s internetovou televíziou?
Prvotná myšlienka vznikla pred nejakými tromi rokmi. Mali sme množstvo nápadov na kreatívne veci, ktoré sme nemohli realizovať v klasickej televízii pre jej obmedzenia.

Aké?
V televízii musíte spĺňať minutáž, v humore nemôžete ísť cez niektoré hrany... Na internete tieto pravidlá zatiaľ nie sú, ale asi je to len otázka času, kedy prídu. Povedali sme si, že chceme vyrábať také veci, kde nebudeme mať daný striktný počet minút alebo nebudeme ovplyvňovaní tým, že herec nie je dostatočne známy a nebude mať taký výtlak. Chceli sme si relácie robiť tak, ako budeme chcieť. A teraz máme demo verziu a hľadáme ďalších mladých talentovaných ľudí.

Odštartovali ste s dvanástimi reláciami rôznych žánrov. Ktoré vám fungujú najlepšie?
Od začiatku som si myslel, že globálne bude fungovať zábava, a v tom som sa nemýlil. Najlepšie nám fungujú seriály Kavej a Bullwar a tiež odľahčené formáty. Len čo sme šli do trošku náročnejších vecí, kde to zaváňalo edukáciou, tak nám to slovenskí diváci neprijali. Čo neznamená, že sa to časom nebude plasticky meniť.

Nenechajte sa obmedzovať.

Tento článok je exkluzívnym obsahom Hospodárskych novín. Pokiaľ chcete získať neobmedzený prístup k digitálnemu obsahu hnonline.sk, predplaťte si jeden z troch digitálnych balíkov.

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.