Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
11.12.2019, 14:45

Jesenná séria Susedov skončila. Vrátia sa opäť na jar

Hoci zostávajú jedným z najsledovanejších nespravodajských programov, ich pondelkové líderstvo ohrozuje Inkognito.

Jesenná séria Susedov skončila. Vrátia sa opäť na jar
Zdroj: archív televízií, koláž Stratégie

Sitkom Susedia sa v pondelok 9. decembra rozlúčil s divákmi. Televízia Markíza potvrdila, že sa na obrazovky vráti opäť na jar. Ukončená siedma séria si pripísala priemernú sledovanosť 8,8 percenta a trhový podiel 24,1 percenta v strategickej cieľovej skupine mladších divákov 12-54 rokov.

Priemerne si každú epizódu pozrelo 425-tisíc divákov nad 12 rokov, pričom maximom tejto série bolo 468-tisíc divákov. Výkony kopírovali predchádzajúcu jarnú sériu, ktorá skončila s priemernou sledovanosťou 8,9 percenta a podielom 24,7 percenta v cieľovej skupine 12-54.

Susedom v pondelok konkuruje Inkognito televízie Joj, ktoré počas jesene zvýšilo svoju sledovanosť a ohrozilo ich líderstvo. Okrem epizódy z 11. novembra s tajnou hostkou prezidentkou Čaputovou, kedy čísla sledovanosti vystrelili na historické maximá, si Inkognito na jeseň v tejto cieľovej skupine pripísalo prvenstvo ešte dvakrát.

V širšej cieľovej skupine divákov nad 12 rokov si Inkognito udržalo prvenstvo pri všetkých epizódach. Polovica epizód Inkognita mala dokonca o viac ako 100-tisíc divákov viac ako Susedia, pričom spomenutá jubilejná epizóda s prezidentkou Čaputovou mala až o 525-tisíc divákov viac.

Susedia sa vrátili na obrazovku Markízy po jedenásťročnej prestávke 1. januára 2018. Prvú časť si pozrelo takmer 1,1 milióna divákov nad 12 rokov a Markíza dosiahla mimoriadne vysoký trhový podiel 45,1 percenta a sledovanosť 22,8 percenta v obchodnej skupine divákov 12-54 rokov. Hoci ďalšie epizódy už nedosiahli takéto čísla snov, Susedia zostali úspešným formátom a jedným z najsledovanejších nespravodajských programov Markízy. "Noví" Susedia už majú za sebou dve jarné a dve jesenné série.

„Starých“ Susedov vysielala Markíza v roku 2006 a 2007 v troch sériách po 17 častí. Vždy im patril pondelkový prime time, kde dosahoval priemernú sledovanosť 783-tisíc divákov a trhové podiely cez 64 percent v cieľovej skupine 12-54 rokov. Do úvahy však treba zobrať to, že televízny trh bol pred desiatimi rokmi úplne iný, diváci mali k dispozícii menej staníc v slovenčine a bolo menej multi kanálových domácností.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.