archív televízií, koláž Stratégie
StoryEditor

Jesenná séria Susedov skončila. Vrátia sa opäť na jar

11.12.2019, 13:45
Autor:
hrnhrn
Hoci zostávajú jedným z najsledovanejších nespravodajských programov, ich pondelkové líderstvo ohrozuje Inkognito.

Sitkom Susedia sa v pondelok 9. decembra rozlúčil s divákmi. Televízia Markíza potvrdila, že sa na obrazovky vráti opäť na jar. Ukončená siedma séria si pripísala priemernú sledovanosť 8,8 percenta a trhový podiel 24,1 percenta v strategickej cieľovej skupine mladších divákov 12-54 rokov.

Priemerne si každú epizódu pozrelo 425-tisíc divákov nad 12 rokov, pričom maximom tejto série bolo 468-tisíc divákov. Výkony kopírovali predchádzajúcu jarnú sériu, ktorá skončila s priemernou sledovanosťou 8,9 percenta a podielom 24,7 percenta v cieľovej skupine 12-54.

Susedom v pondelok konkuruje Inkognito televízie Joj, ktoré počas jesene zvýšilo svoju sledovanosť a ohrozilo ich líderstvo. Okrem epizódy z 11. novembra s tajnou hostkou prezidentkou Čaputovou, kedy čísla sledovanosti vystrelili na historické maximá, si Inkognito na jeseň v tejto cieľovej skupine pripísalo prvenstvo ešte dvakrát.

V širšej cieľovej skupine divákov nad 12 rokov si Inkognito udržalo prvenstvo pri všetkých epizódach. Polovica epizód Inkognita mala dokonca o viac ako 100-tisíc divákov viac ako Susedia, pričom spomenutá jubilejná epizóda s prezidentkou Čaputovou mala až o 525-tisíc divákov viac.

Susedia sa vrátili na obrazovku Markízy po jedenásťročnej prestávke 1. januára 2018. Prvú časť si pozrelo takmer 1,1 milióna divákov nad 12 rokov a Markíza dosiahla mimoriadne vysoký trhový podiel 45,1 percenta a sledovanosť 22,8 percenta v obchodnej skupine divákov 12-54 rokov. Hoci ďalšie epizódy už nedosiahli takéto čísla snov, Susedia zostali úspešným formátom a jedným z najsledovanejších nespravodajských programov Markízy. "Noví" Susedia už majú za sebou dve jarné a dve jesenné série.

„Starých“ Susedov vysielala Markíza v roku 2006 a 2007 v troch sériách po 17 častí. Vždy im patril pondelkový prime time, kde dosahoval priemernú sledovanosť 783-tisíc divákov a trhové podiely cez 64 percent v cieľovej skupine 12-54 rokov. Do úvahy však treba zobrať to, že televízny trh bol pred desiatimi rokmi úplne iný, diváci mali k dispozícii menej staníc v slovenčine a bolo menej multi kanálových domácností.

01 - Modified: 2019-12-09 13:28:38 - Feat.: 0 - Title: Talentová šou dospela do finále. Víťazstvo mladej speváčky sledovalo pol milióna divákov 02 - Modified: 2019-11-02 18:14:15 - Feat.: 0 - Title: Televízie prezradili novinky budúceho roka. Premiéru bude mať desať nových seriálov 03 - Modified: 2019-11-02 18:13:11 - Feat.: 0 - Title: Televízie uvedú v novom roku dve úplne nové šou, ktoré zabodovali vo svete 04 - Modified: 2019-11-29 11:33:59 - Feat.: 0 - Title: Reality šou zo života Zuzany Plačkovej nezožala úspech. Instaqueen oslovila len 110-tisíc divákov 05 - Modified: 2019-11-28 15:41:03 - Feat.: 0 - Title: Delukse dospelo do finále. Jojka má pripravené ďalšie novinky, ktoré uvedie budúci rok 06 - Modified: 2019-11-26 10:52:59 - Feat.: 0 - Title: Televízie si podelili divákov: Markíza lídrom cez týždeň, Joj cez víkendy
01 - Modified: 2022-05-13 06:49:24 - Feat.: - Title: Televízny apríl: Prime time ťahali Druhá šanca, Nemocnica a Let‘s Dance 02 - Modified: 2022-05-05 05:56:29 - Feat.: - Title: Druhá šanca sa s divákmi rozlúčila. Finále sledovalo takmer 600-tisíc divákov 03 - Modified: 2022-05-04 06:58:36 - Feat.: - Title: Druhá šanca čoskoro skončí. Pokračovať bude už na jeseň 04 - Modified: 2022-04-12 08:44:15 - Feat.: - Title: Týždenná sledovanosť: Let's Dance láme rekordy, vystrelilo Na telo s Ficom 05 - Modified: 2022-04-06 10:30:51 - Feat.: - Title: Televízny marec: Druhá šanca prekonala aj spravodajstvo. Ako sa darilo jarným novinkám?
menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
19. apríl 2024 10:48