Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
22.01.2020, 17:10

Netflix zvýšil zisk, predplatitelia v USA však nepribúdali podľa očakávaní

Hoci sa počet používateľov výrazne zvýšil na celom svete, Spojené štáty tento trend nekopírovali.

Netflix zvýšil zisk, predplatitelia v USA však nepribúdali podľa očakávaní
Zdroj: Reuters

Americký prevádzkovateľ streamovacích služieb Netflix vo štvrtom štvrťroku zvýšil čistý zisk medziročne o 338 percent na 587 miliónov dolárov (529 miliónov eur). Výrazne sa zvýšil aj počet používateľov na celom svete, naopak na hlavnom trhu, teda v Spojených štátoch, rast sklamal. Akcie firmy preto na výsledky zareagovali poklesom.

Netflix, ktorý si vlani vyčlenil 19 miliárd dolárov na tvorbu nového obsahu, stráca kvôli konkurencii niektoré populárne relácie. Napríklad seriál Priatelia z 90-tych rokov sa presunie na novú streamovacie platformu HBO Max, ktorej vlastníkom je telekomunikačný gigant AT & T. Analytici spoločnosti Wedbush uvádzajú, že relácie pôvodom od konkurenčných firiem Comcast, Disney, Fox a Warner Brothers sa vlani na odsledovaných hodinách na Netflixe podieľali viac ako polovicou.

Firma v utorok oznámila, že v Spojených štátoch vo štvrtom štvrťroku získala 420-tisíc predplatiteľov. Analytici v ankete spoločnosti Refinitiv ale v priemere predpokladali, že Netflix ich získa 660-tisíc. Z toho dôvodu sa spoločnosť snaží pridávať aj neanglicky hovorené relácie, aby podporila záujem o svoje služby v zahraničí.

V celom svete Netflix vo štvrťroku získal 8,76 milióna predplatiteľov, zatiaľ čo odhad bol 7,63 milióna. V tomto štvrťroku firma očakáva nárast o sedem miliónov platiacich klientov, čo zaostáva za odhadmi. Analytici čakali v priemere 8,82 milióna nových klientov. Časť ľudí dáva prednosť konkurenčným platformám Disney+ a Apple TV+.

Ako ukazuje nasledujúci graf, rast predplatiteľov spoločnosti Netflix za posledných päť rokov bol vo veľkej miere ťahaný jej medzinárodnou expanziou. Od konca roku 2015 získala spoločnosť Netflix 96,3 milióna platených predplatiteľov, z čoho 78,6 pochádzalo z krajín mimo USA.

Zdroj: Netflix

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.