Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
23.01.2020, 15:40

V roku 2019 dosiahol RTVS historické príjmy. Profituje z toho program, uviedol šéf telerozhlasu Rezník

Efektívnym hospodárením a manažmentom chce vytvárať priestor pre ďalší príjmový rast.

V roku 2019 dosiahol RTVS historické príjmy. Profituje z toho program, uviedol šéf telerozhlasu Rezník
Zdroj: TASR/Marko Erd

Celkové príjmy RTVS k 31. decembru 2019 dosiahli 177,41 milióna eur. Vedenie verejnoprávneho média o tom informovalo vo štvrtok na Rade RTVS. "Podarilo sa nám dosiahnuť vôbec najvyšší príjem RTVS,“ skonštatoval generálny riaditeľ Jaroslav Rezník.

Teší ho, že z rekordných čísiel môže profitovať produkcia a program RTVS. "Ak by sme neboli nútení riešiť havarijný stav objektov a investovať tam časť príjmov, mohli by sme hovoriť o tom, že máme na tvorbu a program peniaze, ktoré potrebujeme,“ poznamenal. Verí, že RTVS bude pod jeho vedením naďalej schopná efektívnym hospodárením a manažmentom vytvárať priestor pre ďalší príjmový rast.

"Ak by sa naše príjmy pohybovali na úrovni 200 miliónov eur, mali by sme dostatok prostriedkov pre atraktívny program spĺňajúci verejnoprávne poslanie RTVS. Stále však existuje množstvo rizík vyplývajúcich z nesystémového financovania RTVS, a o ich legislatívnu nápravu sa preto budeme aj naďalej usilovať,“ dodal šéf telerozhlasu.

Najvýznamnejší zdroj RTVS, daňové príjmy (úhrady za služby verejnosti), dosiahli k 31. decembru 2019 výšku 83,22 milióna eur, čo predstavuje plnenie ročného plánu na vyše 101 percent. "Vyššie čerpanie vzniklo predovšetkým v súvislosti s akvizičnými kampaňami a zasielaním výziev na úhradu identifikovaných nedoplatkov na úhradách," vysvetlil Rezník. "V priebehu minulého roka sme takisto získali 4,45 milióna eur za staré dlhy, týkajúce sa obdobia do konca 2018,“ upozornil Rezník.

Vyššie plnenie zaznamenal RTVS i v oblasti nedaňových príjmov. K decembru 2019 dosiahli 9,23 milióna eur. V porovnaní s predpokladmi rozpočtu je to plnenie na 117 percent. Zásluhu na tom majú vyššie príjmy z reklamy.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.