Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
13.02.2020, 07:23

Matthias Settele: Veľkou výzvou nášho biznisu je, odhadnúť divácku reakciu vopred. Žiaľ, to nevie nikto

  • O tom aký veľký share je dnes pre Markízu úspech.
  • Najočakávanejšie projekty roka.
  • Prečo je slovenský divák konzervatívny.
  • Či je potrebné meniť komerčnú cieľovú skupinu.
  • O budúcnosti merania sledovanosti.
  • O najväčšej výzve pre tento rok.
Matthias Settele: Veľkou výzvou nášho biznisu je, odhadnúť divácku reakciu vopred. Žiaľ, to nevie nikto
Zdroj: archív

Generálny riaditeľ skupiny Markíza Matthias Settele hodnotí výsledky za minulý rok, hovorí o výzvach v tomto roku aj o novinkách, ktoré televízia plánuje.

Ako by ste porovnali rok 2019 s rokom 2018, bol pre vás uplynulý rok ťažší?

Ani nie, pretože už v roku 2018 sme mali veľmi dobre nastavenú programovú štruktúru. Podarilo sa nám naďalej rásť, aj keď už miernejšie, keďže po veľmi dobrom roku je náročné dosiahnuť ešte väčší úspech. Od niektorých projektov, ako napríklad Sestričky, sme pozitívne výsledky očakávali pre nespornú kvalitu produktu, niektoré nás však veľmi príjemne prekvapili, to je prípad Utajeného šéfa, pri ktorom nikto neočakával až taký veľký úspech. A tiež sme radi, že sme nemali žiaden vyslovený prepadák. Vrátili sme Farmu s novým konceptom Západ vs. Východ, aj všetky ostatné programy sme mali minulú jeseň veľmi silné, je to predsa len pre nás to najsilnejšie a najdôležitejšie obdobie.

Ako sa to odrazilo na celoročných výsledkoch?

Máme najlepšie výsledky za posledných desať rokov. Počas ostatných šiestich rokov sme neustále zvyšovali naše zisky, čo je úžasný úspech celého nášho tímu. Minulý rok sa náš zisk (OIBDA) zvýšil o viac ako 30 percent. Aj naše príjmy rástli šesť rokov za sebou, ale rast zisku je dôležitejší. Keď som do Markízy prišiel, boli sme hlboko v červených číslach.

Čo má najväčší vplyv na výsledky? Program, obchod alebo niečo iné?

Je to kombinácia všetkého, dobrý program, dobrý výsledok obchodného oddelenia a, samozrejme, je to otázka efektívne nastavených nákladov. Viac ako 50 percent našich príjmov odchádza na výrobu programu, okolo 30 alebo viac percent je zisk a zvyšok je štruktúra spoločnosti, ktorá je veľmi štíhla a efektívna. Investovať do kvalitného programu a mať viac výnosov, o to sme sa snažili posledných šesť rokov, nie je to otázka jedného kroku.

Ktoré kroky mali najzásadnejší vplyv na to, aby ste sa dostali z červených čísel?

Viete, čo sa stalo. Ukončili sme spoluprácu s viac ako sedemdesiatimi ľuďmi, zastavili sme vysielanie jednej stanice (Fooor, pozn. red.), nastavili sme veľmi striktné pravidlá na dodržiavanie nákladov, zaoberali sme sa programovou štruktúrou a postupne sme rozhodli, v čom sa oplatí pokračovať a v čom nie. Rovnako sme sa venovali agentúram a klientom, aby boli maximálne spokojní. A zároveň sme si nemohli dovoliť stratiť priazeň našich divákov. Keď som sem prišiel, nepoznal som Slovensko, prvý rok bol pre mňa naozaj veľmi komplikovaný.

Vráťme sa k minulému roku. Aj vlani vám jarnú a jesennú sezónu ťahali Oteckovia. Považujete ich za základ programovej štruktúry?

Iste, Oteckovia nám stabilizujú celú programovú štruktúru. Niekedy je to dokonca najsledovanejší program na trhu v rámci celého dňa. Celkovo je však pre televíziu dôležité mať kombináciu úspešných veľkých a menších formátov, ako aj rôznorodé žánre. To je to, čo dnes robí Markízu úspešnou. Nemáme iba jeden krásny kvet, ale celú pestrú záhradu. A to nás robí silnými, pretože ľudia si majú z čoho vyberať.

Jeden z úspešných projektov minulých rokov boli Sestričky. Nerozmýšľali ste nad tým, že by ste tento seriál vysielali viackrát týždenne?

To nie je také jednoduché. Už som hovoril o tom, že Sestričky sú jeden z našich najnáročnejších projektov, čo sa týka kvality produkcie. A investujeme doň veľa peňazí. Ak by sme zvýšili periodicitu, bolo by to zrejme na úkor vysokej kvality, čo určite nechceme. Máme už nakrútenú aj tretiu sériu, ktorú plánujeme vysielať na jeseň naďalej raz týždenne.

Budete pokračovať napríklad v Utajenom šéfovi?

Nedozvedeli ste sa všetko?

Tento článok je exkluzívnym obsahom Hospodárskych novín. Pokiaľ chcete získať neobmedzený prístup k digitálnemu obsahu hnonline.sk, predplaťte si jeden z troch digitálnych balíkov.

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.