Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
19.02.2020, 15:47

Vzbura šéfredaktorky v Plus 7 dní. Katarína Šelestiaková dala výpoveď. Vedenie vydavateľstva reaguje

Vydavateľstvo zastavilo otázku z rozhovoru, kde sa redaktor pýtal na sexuálnu orientáciu premiéra Pellegriniho.

Vzbura šéfredaktorky v Plus 7 dní. Katarína Šelestiaková dala výpoveď. Vedenie vydavateľstva reaguje
Zdroj: Plus 7 dní

Nečakaná situácia nastala v našom najčítannejšom týždenníku Plus 7 dní. V pravidelnom príhovore s názvom Slovo, ktorý vyšiel v aktuálnom vydaní, sa šéfredaktorka Katarína Šelestiaková rozlúčila s čitateľmi. "Vážení čitatelia, bolo mi cťou pre Vás písať," napísala na záver svojho príhovoru. Nebolo by na tom nič zvláštne, pokiaľ by išlo o bežný odchod.  Katarína Šelestiaková  však v príhovore naznačila aj dôvod odchodu. A tým aspoň z jej slov, je stopnutá otázka týkajúca sa sexuálnej orientácie nášho súčasného premiéra Petra Pellegriniho.

V celom príhovore šéfredaktorka píše o rozhovoroch s konfrontačnými otázkami, ktorých ako redaktorka Plus 7 dní, urobila niekoľko. A vždy, za čias Miloša Luknára, takéto rozhovory s konfrontačnými otázkami vychádzali.

Špeciálny odsek venuje Šelestiaková lídrovi strany, ktorého síce nemenuje, ale píše o ňom: "Líder strany, ktorá prostredníctvom čelných predstaviteľov bojuje proti LGBT a do omieľania otvára marginálne hodnotové otázky, zjavne sa vymedzujúc vo vzťahu k sexuálnym menšinám, by mal zvládnuť otázky týkajúce sa jeho orientácie. Ak nie je na konfrontácie s takouto otázkou pripravený a následne prepadne panike, je to len dôkaz, že sme trafili klinec o hlavičke a máme v talóne skvelý ďalší skvelý rozhovor."

Zdroj: Plus 7 dní

​Šelestiaková ďalej píše, že šéfredaktor, ktorý politikom, ale aj rôznym "Kočnerom" dovolí rozhodovať, na čo sa môžu redaktori pýtať, nie je novinár, ale správa sa ako platená PR agentúra. A takých je, žiaľ, čoraz viac. Následne šéfredaktorka naznačuje, že ju si ako novinárku nikto nekúpi. Takto vyzerá príhovor Kataríny Šelestiakovej:

Zdroj: Plus 7 dní

​Snažili sme sa získať stanovisko Kataríny Šelestiakovej, napísala nám, že reagovať bude zajtra.
Šelestiaková vo funkcii šéfredaktorky Plus 7 dní pôsobí od júla minulého roka, kedy vystriedala Anku Žitnú Lučaiovú.

Na situáciu v PLus 7 dní reagoval Michal Teplica, šéf mediálneho domu, kde Plus 7 dní vychádza.  Ako generálny riaditeľ otvorene komunikoval vedeniu celej redakcie týždenníka svoj nesúhlas s tým, aby boli súčasťou rozhovoru s predsedom vlády SR otázky, ktoré sa mali týkať jeho intímneho života. Rozhovor bol súčasťou seriálu, ktorý týždenník publikoval pred parlamentnými voľbami a postupne oslovoval všetkých lídrov kľúčových politických strán. Ani v jednom z týchto rozhovorov nepadli otázky intímneho, či sexuálneho charakteru. Kladenie takýchto otázok odporuje etickým a profesijným štandardom NMH. Sexuálna orientácia ktoréhokoľvek politického lídra nijak nesúvisí s jeho schopnosťou vykonávať profesiu, nesúvisí ani s verejným záujmom a preto do takéhoto rozhovoru nepatrí. Všetky rozhovory s politickými lídrami podliehali autorizácii, vrátane rozhovoru s predsedom vlády. Respondent tiež vyjadril nesúhlas s tým, aby bola zverejnená tá časť rozhovoru, ktorá obsahovala intímne otázky. Vydavateľ v diskusii s vedením redakcie Plus 7 Dní nikdy nespochybnil samotné vydanie uvedeného rozhovoru, avšak žiadal šéfredaktorku týždenníka, aby časť rozhovoru, ktorá sa týkala sexuálnej orientácie, nebola publikovaná a ani inak zverejňovaná.

Čo sa týka výpovede samotnej šéfredaktorky Kataríny Šelestiakovej, šéfredaktorka čerpá tento týždeň plánovanú dovolenku, všetky pracovnoprávne otázky s ňou bude vydavateľ riešiť začiatkom budúceho týždňa, píše sa v stanovisku generálneho riaditeľa Michala Teplicu.
 
Plus 7 dní patrí do portfólia mediálneho domu News and Media Holding, a to patrí do vlastníctva finančnej skupiny Penta Investments. Len koncom minulého týždňa portál Sme priniesol informácie o ďalšej komunikácii Mariana Kočnera a Jaroslava Haščáka, majiteľa Penty.

Vyplýva z nej, že Kočner cez Haščáka ovplyvňoval obsah v médiách patriacim Pente. V obsiahlej komunikácii Haščák písal Kočnerovi, že mu „veľakrát so svojimi médiami vyšiel v ústrety“.

„Robil som to preto, lebo ťa pokladám za kamaráta a aj preto, lebo si to, ako o tebe píšu niekedy nezaslúžiš. Ale, žiaľ, niekedy aj áno. To že si pre médiá zaujímavý a píšu o tebe spôsobom, akým píšu, je predovšetkým tvoja zásluha a je úplne nereálne očakávať, že sa to dá nejakým spôsobom cenzurovať. Ak to chceš naozaj zmeniť, musíš začať od seba,“ písal Haščák v novembri 2017.

Počas vypovedania na súde k vražde Jána Kuciaka a Martiny Kušnírovej pritom poprel, že by niekedy zasahoval do svojich médií, aby pomohol obvinenénemu Marianovi Kočnerovi. Denník Sme však uviedol, že v komunikácii, ktorú má k dispozícii, Haščák vyhovel niektorým Kočnerovým žiadostiam.

Týždenník Plus 7 dní už čelil viacerým podozreniam z článkov, ktoré vznikli na objednávku. „Intervenoval som v prípade Ruttkayová u šéfa vydavateľstva, aby sa jej prípad riešil štandardnou a férovou formou. Nevylučujem, že som intervenoval aj v iných prípadoch v tom zmysle, že nech podá (Kočner) žiadosť o opravu,” uviedol na súde Jaroslav Haščák.

Finančná skupina Penta ovplyvňovanie médií popiera. „Jaroslav Haščák nevie vysvetľovať každú vetu zo štyri roky starej privátnej komunikácie, keďže mu v súvislosti s médiami písalo množstvo ľudí,“ reagoval pre Sme manažér Penty pre externé vzťahy Martin Danko.

Katarína Šelestiaková v minulosti pracovala aj v Mafra Slovakia, vydavateľovi Stratégií, ako zástupkyňa šéfredaktorky Hospodárskych novín.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.