Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
12.03.2020, 10:15

Zuckerberg zakázal reklamu na rúška. Chce ochrániť pred podvodníkmi, ktorí na panike zarábajú

Platí to pre Facebook aj Instagram.

Zuckerberg zakázal reklamu na rúška. Chce ochrániť pred podvodníkmi, ktorí na panike zarábajú
Zdroj: Facebook

Neistota a panika v súvislosti s šírením COVID-19 expanduje naprieč kontinentami. Nedostatok zdravotníckych pomôcok a ochranných rúšok či respirátorov podnietil jednotlivcov k biznisu. Rozhodli sa zarobiť na nevedomosti, alebo skôr panike ľudí a začali na sociálnych sieťach ponúkať zdravotnícke pomôcky za prehnane navýšené ceny. Nehovoriac o tom, že si od ľudí nechajú zaplatiť za vybavenie a na doručenie tovaru sa už vyhovárajú.

Zdroj: Facebook

​Zuckerberg sa preto rozhodol na sociálnych sieťach takéto reklamy a ponuky zakázať. Týka sa to sociálnej siete Facebook, konkrétne inzerentov v Marketplace a Instagramu.

„Zakazujeme, aby ľudia uvádzali zdravotné či medicínske tvrdenia spojené s koronavírusom u popisov produktov na komerčných formátoch, vrátane tých, ktoré garantujú, že výrobok môže garantovať zamedzenie prenosu (koronavírusu). Monitorujeme podrobne COVID-19 a urobíme potrebné úpravy našej politiky, tak, aby ľudia snažiaci sa z tohto stavu ohrozenia verejného zdravia vyťažiť, neuspeli. Táto zmena sa prejaví v najbližších dňoch," uviedol na Twitteri Rob Leathern, ktorý zastáva vo Facebooku pozícii Director of Product Management.

V oznámení o zákaze Facebook podotkol, že prísnejšie podmienky na inzerciu má už dávnejšie pri reklamách na liečivá a rôzne prípravky, ktoré by mali zmeniť zdravotný stav človeka.

Príspevky s informáciami

Najväčšia sociálna sieť v súvislosti s COVID-19 uverejňuje v news feede príspevok so základnými informáciami a apeluje na ľudí, aby dbali na svoje zdravie. Pripája tiež webovú stránku ministerstva zdravotníctva danej krajiny.

Zdroj: Reprofoto/ Facebook

​​V krajinách, v ktorých Facebook neodkazuje na ministerstvá zdravotníctva pripája na najvyššiu pozíciu v news feede informácie od Svetovej zdravotníckej organizácie (WHO).

Zdroj: Facebook

​Na podporu šírenia pravdivých informácií a eliminovanie fake news ponúkol šéf Facebooku organizácii WHO toľko reklamy, koľko bude potrebovať zadarmo.

Na Instagrame sa po vyhľadaní „coronavirus“, ako prvý objaví oficiálny profil WHO či Unicef.

Zdroj: Instagram

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.