Sledujte nás na Instagrame

@strategie.skFacebook
16.03.2020, 13:20

Mimoriadne relácie o koronavíruse sa stretli s vysokým diváckym záujmom. Televízne noviny sledovalo až 850-tisíc divákov

Mimoriadne relácie, diskusie a spravodajstvo prepisujú svoje rekordy. Viaceré sú najsledovanejšími vo svojej histórii.

Mimoriadne relácie o koronavíruse sa stretli s vysokým diváckym záujmom. Televízne noviny sledovalo až 850-tisíc divákov
Zdroj: TV Markíza

Vzhľadom na šíriacu sa pandémiu koronavírusu a zásadné preventívne opatrenia vyhlásené slovenskou vládou začali televízie operatívne zaraďovať do vysielania mimoriadne spravodajské relácie. Stretli s výrazným diváckym záujmom.

Prvú s názvom Koronavírus - Mimoriadna relácia uviedla televízia Markíza vo štvrtok 12. marca. Moderátor Michal Kovačič v nej diskutoval s dosluhujúcim premiérom Petrom Pellegrinim a ministerkou vnútra Martinou Sakovou. Ako sme vás už informovali, reláciu sledovalo až 743-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov a stala sa doposiaľ tretím najsledovanejším programom od začiatku roka v cieľovej skupine divákov 12-54 rokov.

Zdroj: TV Markíza

​V piatok 13. marca odvysielala TV Markíza taktiež so štartom o 20:30 druhý špeciál Koronavírus - Mimoriadna relácia, v ktorej bol hosťom moderátorky Zlatice Švajdovej Puškárovej dezignovaný premiér Igor Matovič, budúci minister zdravotníctva Marek Krajčí a odborník na dane, odvody a sociálne veci Jozef Mihál.

Opäť išlo v oboch hlavných cieľových skupinách o najsledovanejší programom dňa. V cieľovej skupine 12-54 ročných divákov zaznamenala sledovanosť 13,8 percenta a trhový podiel 30,7 percenta, celkovo sprostredkovala dôležité informácie 718-tisíc divákom starším ako 12 rokov.

Vysokú sledovanosť si pripísali aj Mimoriadne správy na RTVS (19:45 - 19:50), ktoré sledovalo 661-tisíc divákov a hlavné večerné Správy RTVS, ktoré si pozrelo 532-tisíc divákov.

Ďalšiu mimoriadnu reláciu odvysiela televízia Markíza už dnes večer, v pondelok 16. marca o 21:30, po skončení seriálu Pán profesor. Moderátorka Gabriela Kajtárová divákom sprostredkuje aj informácie o tom, ako koronavírus zvládajú naše nemocnice, rodiny a firmy.

Televízia Joj odvysiela v utorok 17. 3. o 20:35 druhé vydanie svojej mimoriadne relácie Noviny špeciál – koronavírus. Prvé vydanie, ktoré odvysielala v nedeľu 15. marca o 20:30, sa stalo najsledovanejšou reláciou uplynulého týždňa z ponuky televízie JOJ. Pozrelo si ho až 713-tisíc divákov.

Hlavné spravodajské relácie sledovalo až 850-tisíc divákov

Doposiaľ najsledovanejším programom tohto roka sa v cieľovej skupine 12-54 stalo vydanie relácie Televízne noviny, ktoré TV Markíza odvysielala v sobotu 14. marca . Dosiahli rekordný tohtoročný rating 15,8 percenta a druhý najvyšší trhový podiel 35,9 percenta. Hlavnú spravodajskú reláciu TV Markíza si v sobotu nenechalo ujsť až 847-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov, pričom v tejto širšej cieľovej skupine ide o druhý najsledovanejší program od začiatku roka 2020.

Ešte o pár tisíc divákov viac, celkovo až 855-tisíc, mala relácia Počasie na Markíze. Obsadila nateraz prvé miesto v celoročnom rebríčku sledovanosti v rámci cieľovej skupiny 12+. V cieľovej skupine 12-54 išlo o piaty divácky najúspešnejší program tohto roka s ratingom 15,3 percenta a trhovým podielom 34,7 percenta.

Najlepší výsledok za posledný rok si pripísalo v sobotu aj Najlepšie počasie na TV Joj. Pozrelo si ho až 694-tisíc divákov. Noviny TV Joj mali v sobotu 684-tisíc divákov. TV Joj v sobotu zabodovala aj s kinopremiérou filmu Hora medzi nami, ktorá  sa stala druhým najsledovanejším filmom tohto roka. Dobrodružnú drámu si pozrelo až 639-tisíc divákov. Celkovo zaznamenala TV JOJ svoj doposiaľ najlepší sobotný rating aj share, celodenne aj v prime time v tomto roku.

V nedeľu 15. marca sa najsledovanejším programom dňa v oboch hlavných cieľových skupinách opäť stala relácia Počasie na Markíze. V cieľovej skupine 12-54 išlo o doposiaľ druhý najsledovanejší program tohto roka s ratingom 15,7 percenta a trhovým podielom 32,9 percenta. Aktuálne informácie o počasí si včera pozrelo 802-tisíc divákov starších ako 12 rokov, vďaka čomu si toto vydanie pripísalo post nateraz tretieho najsledovanejšieho programu od začiatku roka 2020.

Druhé miesto v nedeľnom rebríčku sledovanosti obsadila v cieľovej skupine 12-54 hlavná spravodajská relácia Televízne noviny s druhým najvyšším tohtoročným ratingom 15,3 percenta a nadpriemerným trhovým podielom 31 percent. V cieľovej skupine 12+ išlo taktiež o doposiaľ druhé najsledovanejšie tohtoročné vydanie so 772-tisíc divákmi pri obrazovkách. Svoj rekord prepísali Správy RTVS, ktoré sledovalo 625-tisíc divákov.

Nedeľné politické diskusie

Všetky svoje doterajšie rekordy od obnovenia v septembri 2018 prekonala popoludňajšia politická diskusná relácia Na telo. Špeciálne vydanie venované téme koronavírusu, v ktorom moderátor Michal Kovačič debatoval s budúcim ministrom zdravotníctva Marekom Krajčím, exministerkou zdravotníctva Andreou Kalavskou a infektológom Vladimírom Krčmérym, dosiahlo v cieľovej skupine 12-54 absolútne rekordný rating 12,3 percenta a rovnako aj trhový podiel 38,9 percenta Pozrelo si ho až 730-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov, čo je suverénne najvyšší počet v súčasnej ére relácie.

Mimoriadne vysokú sledovanosť mala aj diskusná relácia RTVS O 5 minút 12, v ktorej boli hosťami moderátora Mareka Makaru Peter Pellegrini a Igor Matovič. Pozrelo si ju až 776-tisíc divákov a Jednotka ma 42,5-percentný trhový podiel v cieľovej skupine 12+. Pre O 5 minút 12 to znamenalo druhé najsledovanejšie vydanie v histórii relácie. Viac divákov, 791-tisíc, si pripísalo prvé povolebné vydanie z nedele 1. marca.

Darilo sa aj večernému kastingovému zostrihu speváckej súťaže SuperStar, ktorá v cieľovej skupine 12-54 zaznamenala doposiaľ najvyšší rating 11,8 percenta a trhový podiel 26,3 percenta. Na Markíze ho sledovalo 516-tisíc divákov starších ako 12 rokov, čo je taktiež najvyšší počet od štartu aktuálneho ročníka.

Vysokému diváckemu záujmu sa naďalej teší seriál Hniezdo, ktorý si v nedeľu na Jednotke pozrelo 575-tisíc divákov.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.