Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
25.03.2020, 15:55

Česká televízia spustila kanál pre seniorov. Prvý deň bolo pri obrazovkách takmer milión divákov

ČT3 sa pri štarte stala treťou najsledovanejšou stanicou u starších divákov v Česku.

Česká televízia spustila kanál pre seniorov. Prvý deň bolo pri obrazovkách takmer milión divákov
Zdroj: Česká televize

V pondelok 23. marca odštartovala Česká televízia provizórne vysielanie tretieho programového okruhu zameraného na seniorov. Počas prvého vysielacieho dňa bolo pri obrazovkách nového programu ČT3 984 tisíc divákov.

ČT3 sa tak hneď po štarte stala, v rámci svojho vysielacieho času, piatou najsledovanejšou stanicou v Česku. V skupine divákov starších ako 65 rokov bola treťou najvyhľadávanejšou.

„Najviac vyhľadávali nový program muži starší ako 65 rokov. Najsledovanejšou reláciou bol s viac než 200-tisíc divákmi seriál Nemocnica na okraji mesta a s takmer 180-tisíc divákmi Televarieté,“ uviedla hovorkyňa Českej televízie Karolína Blinková.

​V dobe od 9:00 do 17:25, kedy ČT3 vysiela, ju sledovalo takmer 14 percent všetkých divákov starších ako 65 rokov, ktorí trávili čas pri televízore. Podiel na publiku v skupine divákov starších než 15 rokov tvoril 8,4 percenta.

Česká televízia ponúka svojim divákom už sedem programových okruhov: ČT1, ČT2, už spomínaný ČT3, ďalej tematické okruhy ČT Šport, ČT:D a ČT art vysielajúce na jednej frekvencii a spravodajský kanál  ČT24.

Zdroj: Česká televize

Slovenská verejnoprávna televízia spustila tretí programový okruh zameraný na starších divákov na sklonku minulého roka, tesne pred Vianocami. Nový program RTVS s názvom Trojka má programovú štruktúru má vyskladanú z archívnej pôvodnej televíznej tvorby, na konci januára sa rozšírila o českú tvorbu.

Celodenné vysielanie prebieha v dvoch blokoch, raňajšom od 6:00 do 12:00 a večernom od 18:00 do 24:00, ktoré sa mimo tieto časy reprízujú. Trhový podiel Trojky sa pohybuje pod jedným percentom. V rozpočte na tento rok má Trojka ako nízkorozpočtový kanál RTVS alokované 2 milióny eur.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.