Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
27.03.2020, 07:00

Máme pripravených viacero krízových scenárov, hovorí šéf Markízy

V televíziách sa zastavila výroba seriálov, dabingov či veľkých šou. Aké dopady budú mať tieto mimoriadne opatrenia?

Máme pripravených viacero krízových scenárov, hovorí šéf Markízy
Zdroj: TASR

Mimoriadne opatrenia súvisiace so zabránením šírenia ochorenia COVID-19 sa výrazne dotkli aj televízií. Zastavila sa výroba seriálov, dabingov či priamych prenosov veľkých šou. Televízie od začiatku vypuknutia epidémie postupne upravovali svoju programovú štruktúru a premiérové relácie vo vysielaní nahradili reprízy. Na druhej strane enormne zvýšili vysielanie spravodajských relácií, čo však znamená veľký nápor na tímy, ktoré tieto relácie pripravujú.

Mimoriadna situácia zasiahla televízie na začiatku silnej jarnej sezóny. Televízia Markíza z programovej štruktúry stiahla po odvysielaní prvých epizód nové seriály Červené pásky a Pán profesor, postupne sa krízové opatrenia dotkli aj premiérových častí Susedov, Hornej Dolnej či Chart Show. Nové časti minuloročnej úspešnej šou 2 na 1 sa na obrazovku ani nedostali.

​V neposlednom rade zasiahol krízový režim aj mimoriadne úspešných Oteckov, ktorých bude Markíza vysielať len do konca mesiaca a ohrozené sú tiež finálové priame prenosy SuperStar. Zmierňovanie mimoriadnych opatrení nastane pravdepodobne až s nástupom letnej sezóny, kedy však už televízie pomaly prechádzajú do prázdninového režimu.

Ako dlho sú televízie pripravené vysielať v takomto krízovom režime? Ako pocítia dopad mimoriadnych opatrení? Ako ovplyvní celkové ochromenie ekonomiky ich fungovanie po skončení mimoriadnych opatrení? Aj to sme sa opýtali zástupcov troch najväčších slovenských televízií. Ako prvý na naše otázky odpovedá Matthias Settele, generálny riaditeľ skupiny Markíza.

Aké mimoriadne opatrenia ste museli prijať medzi prvými?

Zaviedli sme množstvo opatrení na ochranu našich zamestnancov a spolupracovníkov. Väčšina ľudí pracuje z domu, budovy sú prísne rozdelené do rôznych zón, pracujeme na zmeny, nosíme rúška, umývame a dezinfikujeme si ruky a každému pri vstupe do budovy meriame teplotu. Okrem spravodajstva a publicistiky sú všetky produkcie pozastavené, online tímy pracujú z domu.

Ako dlho ste pripravení vysielať v takomto krízovom režime?

Sme pripravení na viacero scenárov. Dúfame však, že prísne obmedzenia hospodárskeho a sociálneho života v nadchádzajúcich týždňoch postupne zmäknú. Podporujeme nevyhnutný boj proti vírusu, ale tiež vidíme, že príliš dlhá odstávka krajiny môže spôsobiť ešte väčšie škody v dôsledku chudoby a nezamestnanosti. Preto by sa mali všetky prijaté opatrenia vyhodnotiť.

Ochromenie ekonomiky má za následok zníženie marketingových budgetov zadávateľov a tým pádov aj vašich príjmov z reklamy. Viete vyčísliť, aké dopady to bude mať na fungovanie vašej televízie?
S našimi klientmi a agentúrami sme sa dohodli na flexibilnejšom systéme bookingu. Niektorí využili túto ponuku a presunuli menšiu časť svojich aprílových budgetov do mája, ale väčšina bookingov bola potvrdená, niektorí sa dokonca rozhodli investovať viac a navýšili objemy svojich kampaní.

Krízová situácia zasiahla televízie na začiatku silnej jarnej sezóny. Plánujete posilniť letnú sezónu a nahradiť v nej výpadok jarnej?
Situáciu musíme neustále vyhodnocovať - rovnako ako všetci ostatní. Akákoľvek predikcia môže byť neplatná už nasledujúci deň, nebudeme preto špekulovať. Avšak zvyčajne jeseň je štartovacím bodom novej televíznej sezóny.

Ako sa dotknú mimoriadne opatrenia SuperStar?
Vyrábame ďalšie dve vopred natočené epizódy a potom musíme vyhodnotiť situáciu pre finálové priame prenosy.

Ako ovplyvní súčasná situácia vaše fungovanie po skončení mimoriadnych opatrení súvisiacich s ochorením COVID-19?
Máme veľa premiérových programov, ktoré sú pripravené do vysielania hneď ako sa kríza skončí a opäť sa zlepší ekonomická situácia. Tešíme sa na túto chvíľu.

Prečítajte si tiež, ako na naše otázky odpovedali riaditelia ostatných televízií.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.