Sledujte nás na Instagrame

@strategie.skFacebook
31.03.2020, 08:00

Aká bola návštevnosť slovenského internetu v roku 2019?

Online je 8 z 10 Slovákov a využíva internet ako médium.

Aká bola návštevnosť slovenského internetu v roku 2019?
Zdroj: Dreamstime

Združenie pre internetovú reklamu IAB Slovakia je najväčším digitálnym združením na Slovensku, ktoré spája slovenský online. Podľa aktuálne vydanej Správy o vývoji návštevnosti slovenského internetu v roku 2019 je online 8 z 10 Slovákov a využíva internet ako médium.

Reach IABmonitora (oficiálne meranie online návštevnosti) na slovenskej internetovej populácii je 87 percent, čo znamená, že 9 z 10 Slovákov, ktorí sú online, navštevujú stránky merané v IABmonitore.

Zdroj: IABmonitor

​Najviac ľudí stále pristupuje na slovenské weby cez počítač (2,7 mil.), za desktopom ako platforma nasleduje mobil (2,3 mil.) a najnižšia návštevnosť je cez tablet (1 mil.).

Celkovo v roku 2019 pristupovalo mesačne na slovenské weby 3 milióny užívateľov zo Slovenska vo veku 12 až 79 rokov a mesačne jeden užívateľ strávil browsovaním 8 hodín a 47 minút. Muži v decembri 2019 trávili na stránkach IABmonitora viac času ako ženy a boli aj aktívnejší v počte zobrazených stránok.

Zdroj: IABmonitor

​Inventory medziročne vzrástlo o 6 percent a tento rast bol spôsobený najmä rastom mobilného inventory o 21 percent. Inventory je dané počtom zrealizovaných zobrazených stránok (PV) na jednotlivých slovenských médiách zaradených do merania IABmonitor. Udáva aj potenciálnu veľkosť reklamného priestoru v prípade predaja reklamy na zobrazenia.

Počet vygenerovaných PV stúpal aj na tabletoch. Desktopové zariadenia zaznamenali v roku 2019 pokles vo výške 13 percent, čo je logické vzhľadom na čoraz väčšie využívanie telefónov na browsovanie internetom.

Spravodajstvo najnavštevovanejšie

Najnavštevovanejšie boli obsahové weby spravodajstva, obchodu, predaja a nakupovania a prvú trojicu uzatvára bulvár.

Jednotkou slovenského internetu boli v roku 2019 Aktuality.sk, ktoré patria prevádzkovateľovi Ringier Axel Springer SK. Na prvom mieste tak vymenili Azet.sk z roka 2018. Sme.sk, ktoré patrí do vydavateľského domu Petit Press, ostalo na druhej priečke tak ako v roku 2018.

Tretiu pozíciu potvrdil Zoznam.sk spoločnosti Zoznam, ktorá je tiež prevádzkovateľom média Topky.sk. Tým patrilo 10-te miesto. Pluska.sk (News and Media Holding) aj Hnoline.sk (Mafra Slovakia) si polepšili a predbehli portál Heureka.sk, ktorý rok predtým skončil na 4-tom mieste, v roku 2019 bol šiesty.

​Združenie pre internetovú reklamu IAB Slovakia je najväčším digitálnym združením na Slovensku, ktoré spája slovenský online. Aktuálne má 43 členov z radov vydavateľov, online médií, mediálnych agentúr, technologických spoločností a najnovšie aj zadávateľov reklamy. V meraní IABmonitor nie sú zapojení nadnárodní hráči ako Facebook, Google a v meraní aktuálne nie sú zahrnuté ani aplikácie.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.