Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
03.04.2020, 07:00

Výpadky na príjmoch z reklamy budú niekoľko miliónové, hovorí riaditeľ RTVS Jaroslav Rezník

Aké dopady budú mať mimoriadne opatrenia súvisiace s pandémiou koronavírusu na ďalšie fungovanie televízií?

Výpadky na príjmoch z reklamy budú niekoľko miliónové, hovorí riaditeľ RTVS Jaroslav Rezník
Zdroj: archív

Pandémia koronavírusu ochromila celú ekonomiku. Nevyhla sa ani televíziám, kde sa zastavila výroba a postprodukcia nových relácií. Manažmenty televízií museli v priebehu pár dní úplne zmeniť svoje plány do jarnej sezóny. Do vysielania nasadili reprízy namiesto avizovaných premiér a vo vysielacom čase dostali výrazný priestor mimoriadne spravodajské formáty.

Ako dlho sú televízie pripravené vysielať v takomto krízovom režime? Ako pocítia dopad mimoriadnych opatrení? Ako ovplyvní celkové ochromenie ekonomiky ich fungovanie po skončení mimoriadnych opatrení? Aj to sme sa opýtali zástupcov troch najväčších slovenských televízií. Dnes na naše otázky odpovedá Jaroslav Rezník, generálny riaditeľ RTVS.

Aké mimoriadne opatrenia ste museli prijať medzi prvými?

RTVS ako prvé opatrenie zriadila krízový štáb, ktorý sa stretáva na pravidelnej báze a denne rieši operatívne, ale i preventívne veci, týkajúce sa ochrany zdravia zamestnancov a spolupracovníkov. Krízový štáb si stanovil dve prioritné línie – prvá sa zameriava na ochranu zdravia (práca z domu, obmedzenie kontaktov na minimum, nosenie rúšok, pravidelná dezinfekcia, meranie teploty pred vstupom do areálov RTVS), druhá je zameraná na posilnenie imunity zamestnancov – zabezpečením dodávky vitamínov v čerstvých potravinách, ale aj v rôznych vitamínových preparátoch.

Aby sme chránili zdravie našich zamestnancov a čo najviac eliminovali vstup ľudí z externého prostredia do areálov RTVS, pozastavili sme výrobu a postprodukciu vlastných programov, výrobu dabingu, rozhlasových hier, koncerty Symfonického orchestra Slovenského rozhlasu, verejné nahrávky rozhlasových relácií, slávnostné udeľovanie ocenení. Pre verejnosť sú uzavreté aj výstavy v priestoroch Slovenského rozhlasu.

Obmedzili sme na minimum stretnutia tímov a pracovné porady vo väčších skupinách riešime prostredníctvom videohovorov. V televíznom a rozhlasovom spravodajstve sme rozdelili redaktorov domácej a zahraničnej redakcie, ako aj produkčné, výrobné a obslužné zložky do skupín, ktoré sa striedajú tak, aby sa minimalizovalo stretávanie väčšieho počtu ľudí pri výrobe spravodajstva.

Upravili sme pracovný režim v RTVS. Všetci zamestnanci, ktorí nemusia byť nevyhnutne v práci, pracujú z domu. Pre ostatných sme zabezpečili dostatočné množstvo rúšok a dezinfekčných prostriedkov. Pravidelne a opakovane sa dezinfikujú aj najfrekventovanejšie priestory v RTVS.

Ako dlho predpokladáte, že budete fungovať v tomto mimoriadnom režime?

Všetko závisí od ďalšieho vývoja situácie.

Ako sa dotýka celkové ochromenie ekonomiky vašich príjmov z reklamy? Môžete vyčísliť, aké dopady to bude mať na fungovanie vašej televízie?

Keďže sa zrušili mnohé športové, kultúrne a spoločenské udalosti výpadky na príjmoch z reklamy budú niekoľko miliónové. Samozrejme, že budeme musieť prijať aj výrazné ekonomické opatrenia, prehodnotiť náš rozpočet, upraviť príjmy, výdaje a znovu ho nastaviť.

Ako dlho ste pripravení vysielať v krízovom režime (aj v kontexte zvýšeného náporu na spravodajské tímy)?
Dovtedy, kým to bude potrebné.

Ako ovplyvní súčasná situácia vaše fungovanie po skončení mimoriadnych opatrení súvisiacich s ochorením COVID-19?

V tejto chvíli sa nedá predpokladať dokedy bude mimoriadna situácia trvať, ale v RTVS je množstvo kreatívnych a tvorivých ľudí, ktorí by sa úspešne dokázali vysporiadať aj s takouto výzvou.

Pripravujete spravodajský web s názvom K veci. V akej fáze je jeho príprava? Kedy plánujete jeho spustenie?

Na novom spravodajskom webe sme intenzívne pracovali, ale je logické, že v tejto chvíli sú naše priority iné. O jeho spustení budeme včas informovať.

Prečítajte si tiež, ako na naše otázky odpovedal Matthias Settele, generálny riaditeľ skupiny Markíza a Marcel Grega, generálny riaditeľ Joj Group:

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.