Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
04.04.2020, 13:20

Médiá v USA majú problémy, hoci záujem verejnosti je veľký

Kvôli prepadu príjmov z reklamy majú existenčné problémy a niektoré zanikajú.

Médiá v USA majú problémy, hoci záujem verejnosti je veľký
Zdroj: TASR/AP

Americké regionálne médiá zaznamenávajú prudký nárast záujmu verejnosti, ale kvôli prepadu príjmov z reklamy majú existenčné problémy a niektoré zanikajú. Vyplýva to z informácií americkej tlače. Regionálne denníky a rozhlasové stanice majú v USA tradične veľký význam, krízová situácia ich ale uvrhla do existenčných problémov.

Čitatelia, poslucháči a diváci podľa denníka The Los Angeles Times "zúfalo v regionálnych médiách hľadajú informácie o šírení nákazy v ich bezprostrednom okolí, o rozmiestnení testovacích centier a o vplyve krízy na obchodnú sieť v miestach ich bydliska či pracoviska". Rastie aj návštevnosť webových spravodajských serverov, a tiež odbyt tlačených novín a časopisov.

Prepad reklamných príjmov

Vydavatelia však majú napriek zvýšenému záujmu existenčné problémy, pretože príjmy z reklamy sa prepadli. Mnohé redakcie musia prepúšťať, iné vyplácajú redaktorom hodinovú mzdu bez stáleho pracovného pomeru. Výnimkou nie sú ani prípady, keď denníky a webové servery zanikajú.

Miestne krčmy a reštaurácie, fitcentra alebo zábavné strediská prestali fungovať a reklama je nulová, sťažoval sa agentúre AP Craig Borges, šéfredaktor novín Sun Chronicle z Massachusetts. Výpoveď dostali nielen mnohí redaktori jeho denníka, ale aj pracovníci obchodného oddelenia a administratívy. V newsroome zostalo pár ľudí.

​Americkí experti už dlho predpovedajú, že budúca ekonomická kríza, ktorá podľa mnohých v dôsledku panpidémie práve teraz nastupuje, bude pre mnohé médiá znamenať konečnú, uviedol The Los Angeles Times.

Regionálne médiá v USA sa s problémami stretávajú už dlho, od roku 2004 prišlo 2100 amerických miest o svoj denník a v ostatných regionálnych médiách sa početné stavy redaktorov znížili na polovicu.

Reklamný trh ovládli internetoví giganti Google alebo Facebook. Šance získať príjmy na predplatnom webových verzií, ako je tomu pri veľkých celoštátnych novinách, sú minimálne.

Podľa analytickej spoločnosti FTI Consulting príjmy amerických novín od počiatku koronavírusovej pandémie klesli až o tretinu v porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka. Veľké americké vydavateľské domy, spoločnosti Gannett a Lee Enterprises, v týchto dňoch oznámili znižovanie platov a posielajú redaktorov na nútenú dovolenku.

Obrie finančné injekcie vo výške 2,3 bilióna dolárov, o ktorej minulý týždeň rozhodol Biely dom, môže pomôcť aj redakciám zachovať pracovné miesta svojich zamestnancov, napísal server LACOR News.

Skupina vydavateľov v pondelok poslala prezidentovi Donaldovi Trumpovi list, v ktorom žiadajú finančnú pomoc, ktorá by umožnila zachovať nezávislosť ich spravodajstva.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.