Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
10.04.2020, 09:30

Európski regulátori reagujú na situáciu v médiách. Budú koordinovať opatrenia proti dezinformáciám o koronavíruse

Pracovnú skupinu povedie slovenská Rada pre vysielanie a retransmisiu.

Európski regulátori reagujú na situáciu v médiách. Budú koordinovať opatrenia proti dezinformáciám o koronavíruse
Zdroj: Reuters

Pandémia spôsobená vírusom COVID-19 okrem zdravotných komplikácií spôsobuje aj obrovské ekonomické straty. Kríza neobišla ani médiá, ktoré aj napriek zlej ekonomickej situácii poskytujú informácie, ktoré prispievajú v boji proti šíreniu ochorenia.

Na situáciu reaguje ERGA (European Regulators Group for Audiovisual Media Services), ktorá prijala opatrenia zamerané na zníženie šíriacich sa falošných informácií o pandémii – takzvaných infodémií – na rôznych platformách. Pracovnú skupinu zriadenú ERGA povedie slovenská Rada pre vysielanie a retransmisiu (RVR).

„Spoločnosť je totiž momentálne viac ako kedykoľvek predtým závislá na práci serióznych médií, ktoré prispievajú v boji proti šíreniu ochorenia,“ uvádza Rada v stanovisku. Práve tieto média často vyvracajú dezinformácie o koronavíruse šíriace sa cez dezinformačné webové stránky a sociálne siete, ktoré spôsobujú šírenie paniky, strachu a napätia.

ERGA ako poradný orgán Európskej komisie si tiež uvedomuje vážnosť situácie na mediálnom trhu.„ERGA preto nie je ľahostajný súčasný stav médií a zdôrazňuje potrebu podpory serióznych novinárov, ktorých prácu vníma v boji proti šíreniu ochorenia v poprednej línii,“ pokračuje stanovisko.

ERGA sa chystá tiež vytvoriť akčnú skupinu na výmenu skúseností a informácií o kríze a jej vplyve na hospodárske podmienky audiovizuálneho sektora v členských štátoch.

Opatrenia, ktoré prijali členské štáty a ich orgány (medzi nimi aj Rada pre vysielanie a retransmisiu, ktorá uverejnila Vyhlásenie týkajúce sa pomoci médiám), musia byť jednotné a zosúladené so všetkými ostatnými pravidlami iných relevantných inštitúcii. „ERGA preto zároveň vyzvala Európsku komisiu, aby zohľadnila a prijala tieto opatrenia na zníženie vplyvu ochorenia COVID-19 na mediálny sektor a európsky jednotný trh,“ uzatvára stanovisko.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.