Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
21.04.2020, 20:20

Peniaze pre médiá a kultúru. Europoslanci navrhujú uvoľniť nevyužité fondy EÚ

Europoslanci navrhujú použiť prostriedky z programov, ktoré stoja kvôli pandémii.

Peniaze pre médiá a kultúru. Europoslanci navrhujú uvoľniť nevyužité fondy EÚ
Zdroj: Shutterstock

Peniaze z fondov Európskej únie sa musia dostať aj k médiám, kultúre a tvorivému sektoru, najmä k individuálnym tvorcom a malým a stredným subjektom v tomto odbore, ktorý postihla koronakríza. Uviedli to členovia kultúrneho a vzdelávacieho výboru Európskeho parlamentu vo vyhlásení, ktoré dnes zverejnili.

Európska únia musí urobiť viac, aby pomohla týmto odvetviam postaviť sa späť na vlastné nohy, uviedli poslanci v liste eurokomisárom Thierrymu Bretonovi a Mariyi Gabriel. Vyzvali na vytvorenie krízového fondu pre médiá. Na podporu kultúry by mala byť podľa poslancov poskytnutá časť prostriedkov zo štrukturálnych fondov.

Médiá v súčasnosti zohrávajú kľúčovú úlohu pri poskytovaní presných informácií. Predstavujú protilátku na falošné správy a dezinformácie, argumentovali členovia výboru. Tento sektor ale v súčasnosti tvrdo zasiahol pokles príjmov z reklamy až o 80 percent v niektorých členských štátoch, a tak jedinou istotou do budúcnosti je neistota.

Poslanci preto žiadajú Európsku komisiu, aby preskúmala potenciál krízového fondu na podporu médií, ktorý by využil prostriedky, ktoré nemožno využiť v rámci iných programov kvôli pandémii. Reakcia EÚ na koronavírus bola podľa poslancov dobrým začiatkom, ale musí sa urobiť ešte viac.

"Zmeny pravidiel štrukturálnych fondov, schválené v piatok Európskym parlamentom, môžu pomôcť uvoľniť ďalšie peniaze a prostriedky je možné ľahšie poslať tam, kde sú najviac potrebné," uviedla podľa komuniké predsedníčka kultúrneho výboru Sabine Verheyen z radov európskych ľudovcov (EPP).

"Tieto peniaze sa musia rýchlo dostať do kultúrneho, tvorivého a mediálneho sektora v súlade s konkrétnym modelom ich podnikania a ich konkrétnymi potrebami. Vyzývame komisiu a členské štáty, aby zabezpečili, že sa pomoc dostane všetkým, ktorí ju potrebujú. Musíme však tiež urobiť viac na úrovni EÚ, aby sme poskytli odvetviam podporu šitú na mieru a poskytli úvery a prístup k financovaniu kultúry a tvorivej činnosti," dodala.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.