Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
01.05.2020, 21:00

Sviňa prichádza za divákmi do obývačiek. Tvorcovia uvedú desať online kino projekcií

Slovenský filmový hit sa dostáva do online priestoru len dva mesiace po premiére v kinách.

Sviňa prichádza za divákmi do obývačiek. Tvorcovia uvedú desať online kino projekcií
Zdroj: Cinemart

Tvorcovia a distribútor tohtoročného kinohitu Sviňa sa rozhodli zareagovať na aktuálnu situáciu a divákom prinášajú možnosť pozretia filmu cez unikátne online kino priamo v pohodlí svojich obývačiek.

Finančne najúspešnejší slovenský film Sviňa sa po pauze vynútenej pandémiou koronavírusu vracia k divákom v desiatich virtuálnych kino projekciách.

Počas piatich dní, od 29. apríla do 3. mája sa každý večer uskutočnia dve online premietania o 20:00 a 22:00 hod.

​Je to vôbec prvýkrát, čo sa slovenský filmový hit dostáva do online priestoru tak krátko po distribučnej premiére v kinách. Politický triler režisérskeho dua Mariany Čengel Solčanskej a Rudolfa Biermanna nakrútený podľa rovnomenného bestselleru Arpáda Šoltésa vo februári valcoval kiná a prepisoval historické tabuľky návštevnosti.

Sviňa sa už prvý víkend po premiére s 90-tisíc divákmi stala najúspešnejšou slovenskou filmovou novinkou v kinách. Počas piatich týždňov si na konto pripísala 391 596 divákov a prekonala všetky doterajšie slovenské filmové hity ako Trhlina, Čiara, Všetko alebo nič a Únos.

Príbeh bezškrupulózneho mafiána Wagnera (Jozef Vajda), ktorý operuje medzi najvyššími politickými špičkami, vyvolal v divákoch v predvolebnom období silné emócie. Premietanie v kinách však prerušila pandémia koronavírusu, a tak Sviňa zatiaľ zostáva na druhom mieste za Jakubiskovou historickou drámou Bathoryčka, ktorú videlo 432 300 divákov.

„Mali sme veľa dopytov od ľudí, ktorí film nestihli vidieť v kinách, a to nielen zo Slovenska, ale aj od Slovákov žijúcich v zahraničí. Rozmýšľali sme, ako uspokojiť očividný záujem v situácii, ktorá nastala. S distribučnou spoločnosťou Cinemart sme sa rozhodli otestovať túto novú, revolučnú online cestu, počas ktorej môžu ľudia spolu virtuálne sledovať ten istý film v rovnakom čase. Sami sme veľmi zvedaví, s akým prijatím sa táto možnosť stretne. Je to aj pre nás test do budúcnosti, ktorý môže naznačiť nové smery v kinodstribúcii a otvoriť diskusiu,“ hovorí Rudolf Biermann, producent a spolurežisér Svine. 

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.