Sledujte nás na Instagrame

@strategie.skFacebook
29.04.2020, 12:00 Aktualizované dňa 29.04.2020 o 16:30

Investigatíva sa z RTVS nevytratila, tvrdí šéf spravodajstva Chuguryan

Na Rade RTVS obhajoval pozastavenie investigatívnych relácií Občan za dverami a Reportéri. Článok sme aktualizovali o vyjadrenie RTVS.

Investigatíva sa z RTVS nevytratila, tvrdí šéf spravodajstva Chuguryan
Zdroj: Milan Krupčík

Redaktori pripravujúci relácie RTVS Občan za dverami a Reportéri preniesli investigatívny obsah do vysielania spravodajských programov a pomohli tak vytvoriť ešte lepší a hutnejší obsah.

Na stredajšom rokovaní Rady RTVS to uviedol riaditeľ spravodajstva a publicistiky RTVS Vahram Chuguryan na otázku predsedu parlamentného výboru pre kultúru a médiá Kristiána Čekovského (OĽaNO), ktorý sa pýtal, či bolo správne pozastaviť dočasne investigatívne relácie RTVS v čase pandémie nového koronavírusu a či nešlo len o výhovorku.

Poslanec konkrétne poukázal na argument RTVS, že v dôsledku koronakrízy nebolo možné sa osobne stretávať s respondentmi vzhľadom na ich neochotu, ale i prijaté nariadenia obmedzujúce osobný kontakt a stretávanie sa ľudí.

„Respondenti, ktorí majú odpovedať na háklivé investigatívne témy, sú dlhodobo neochotní stretnúť sa s redaktormi. Pýtam sa preto, či to nie je skôr výhovorka,“ povedal Čekovský. „Napokon, aj pri príprave spravodajských šotov sa stretávali s respondentmi," poznamenal koaličný poslanec, ktorý je presvedčený, že presunutie „investigatívcov“ do obyčajného spravodajského formátu nie je šťastné ani vhodné.

Čekovský je bývalý redaktor RTVS, ktorý z inštitúcie odišiel pred dvomi rokmi po nástupe nového vedenia. Spolu so skupinou viacerých redaktorov vyjadrili nesúhlas s krokmi nového manažmentu.

Chuguryan uznáva poznámku o dlhodobej neochote odpovedať na nepríjemné otázky, no poukázal na to, že práve v dôsledku epidemiologických nariadení nie je možné niekoho nútiť k stretnutiu a žiadať odpovede, rovnako je oveľa ťažšie získať aj písomné či telefonické odpovede.

Príprava nových relácií

Zdôraznil, že témy, na ktorých investigatívni redatori oboch relácií pracovali, nezanikli. „Dostali sa do spravodajstva, kde nestratili na aktuálnosti,“ pripomenul s tým, že dlhšie obdobie prípravy a periodicita investigatívnych relácií môže práve v čase obmedzení spôsobiť stratu aktuálnosti témy. Uistil zároveň, že v súčasnosti sa už pripravujú nové relácie, ktoré by sa mali začať premiérovať od 10. mája.

Aktualizácia: Požiadali sme RTVS o doplnenie, aké novinky pripravujú. Hovorkyňa RTVS Erika Rusnáková uviedla, že nejde o nové relácie. "Pre pandémiu sú v RTVS zavedené bezpečnostné opatrenia, v rámci ktorých je pozastavená výroba mnohých vlastných relácií. Keďže postupne prichádza k uvoľňovaniu opatrení, začína sa aj s výrobou Reportérov a Občana za dverami, ktorých premiérové časti budeme vysielať po 10. máji," vysvetlila hovorkyňa.

Podľa predsedu Rady RTVS Igora Galla išlo o manažérske rozhodnutie, ktoré v kotenxte všetkých opatrení, potrebných prijať v čase kornakrízy, označil za logické a štandardné.

Člen Rady RTVS Jozef Chudík vníma v Čekovského výhrade aj určitý politický kontext. „Nový koronavírus si vyžiadal vynútenú zmenu i v práci športových redaktorov či tvorcov detských relácií. Pandémia ovplyvnila všetkých, v osobnomm i profesionálnom živote,“ poznamenal.

Drahé Milujem Slovensko

Čekovský takisto kritizoval predĺženie zmluvy na výrobu relácie Milujem Slovensko na ďalšie tri roky. Podľa predsedu mediálneho výboru náklady vo výške viac ako 3,5 milióna eur sú vôbec najvyššou sumou, ktorú kedy dala RTVS na výrobu zábavnej relácie a v čase avizovaných znížených príjmov z reklamy nie je táto investícia najvhodnejšia.

Generálny riaditeľ RTVS Jaroslav Rezník upozornil, že relácia je jedným z najsledovanejších programov, ktorá má potenciál udržať si svoju divácku atraktivitu a generovať príjmy z reklamy. „Obe najväčšie súkromné televízie prejavili o ňu veľký záujem, dalo nám veľa práce, si ju udržať,“ poznamenal. V pomere kvalita/cena za počet odvysielaných dielov by bolo podľa neho veľkou manažérskou chybou, ak by si reláciu RTVS neudržala.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.