Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
02.05.2020, 18:00

Koronavírus nakazil aj šport. Miliardový biznis sa zastavil

Ako budú televízie okrem straty príjmov riešiť programový výpadok v podobe stoviek až tisícov hodín športových prenosov?

Koronavírus nakazil aj šport. Miliardový biznis sa zastavil
Zdroj: Shutterstock

Prémiový šport je silným lákadlom pre divákov a vysielateľom prináša nadštandardnú sledovanosť. Hoci boj o vysielacie práva zvyšuje cenu licencií, atraktívny obsah vytvára televíziám dostatok priestoru na príjmy z reklamy, sponzoringu a v prípade platených kanálov aj mesačných poplatkov predplatiteľov.

Pandémia koronavírusu však postavila vysielateľov pred novú situáciu. Všetky významné športové podujatia, vrátane letnej olympiády, sú zrušené, respektíve preložené väčšinou až na budúci rok. Televízie tak musia okrem straty príjmov riešiť aj programový výpadok v podobe stoviek až tisícov hodín športových prenosov.

Na Slovensku patria medzi najsledovanejšie športové podujatia májové Majstrovstvá sveta v hokeji, júnové Majstrovstvá Európy vo futbale a olympiáda. Letné olympijské hry v Tokiu sa mali konať na prelome júla a augusta, kvôli pandémii sa prekladajú na leto 2021. Vysielacie práva na všetky tri spomenuté podujatia vlastní RTVS, ktorá plánovala začiatkom leta spustiť aj štvrtý televízny okruh Šport. V aktuálnej situácii odložila jeho štart na neurčito.

​So zrušením olympiády sa musela vyrovnať aj celoeurópska televízna športová sieť Eurosport spadajúca pod americkú spoločnosť Discovery, ktorá vlastní licenciu na olympijské hry. Za 1,3 miliardy eur ju získala v roku 2015, od roku 2018 pre väčšinu Európy.

Zástupcovia spoločnosti Discovery Communications sa rozhodli, že nebudú na naše otázky reagovať. „Aktuálne nemáme k téme žiadne zaujímavé novinky, o ktorých by sa ešte nepísalo a ktoré by sme mohli s médiami a divákmi zdielať,“ uviedli vo svojom stanovisku. V treťom štvrťroku očakávajú prevádzkovú stratu 200 miliónov dolárov, celkovo však hodnotia finančné dopady ako malé,

Nedozvedeli ste sa všetko?

Vyskúšajte digitálne predplatné a dočítajte článok až do konca.
-89%

MIMORIADNA AKCIA

Získajte prístup ku kompletnému obsahu
len za 1 €

VYSKÚŠAŤ

Už máte predplatné?
Prihláste sa

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.