StoryEditor

Facebook a WhatsApp pokračujú v boji proti fake news

04.05.2020, 09:50
Autor:
pzpz
Zavedením nových funkcií si vývojári sľubujú lepšiu orientáciu používateľa v množstve informácií.

Spoločnosť Facebook pracuje na zvýšení transparentnosti jej dcérskych platforiem. Okrem spolupráce s fact-checking organizáciami, jej má v boji proti fake news pomôcť nástroj, ktorý pri jednotlivých príspevkoch ukáže lokalitu zadávateľa reklamy.

Facebook

​Spomínaná funkcia sa týka účtov na Instagrame a na modrej sociálnej sieti. Zatiaľ je spustenie novinky naplánované pre používateľov americkej populácie. Cieľom je zamerať sa na stránky a profily lokalizované mimo USA, ktoré cielia práve na Američanov. Zavedenie nástroja má súvis s blížiacimi sa prezidentskými voľbami.

Facebook vo vyjadrení uviedol, že po prvotnom zavedení zváži rozšírenie aj na ďalšie časti platformy a to do facebookových skupín.

Podobné opatrenie zaviedol nedávno aj Google. Pre zvýšenie transparentnosti reklám vyžaduje od inzerentov identifikáciu. K informáciám o zadávateľoch sa používatelia dostanú kliknutím na reklamu a výberom možnosti „About the advertiser“.

Google blog


Obmedzenie súvisiace s bojom proti fake news sa týka aj platformy WhatsApp, ktorá je podľa podľa odborníkov rajom pre šírenie falošných správ vďaka end-to-end šifrovaniu. Dezinformácie tak používatelia môžu šíriť v reťazových mailoch bez toho, aby na to niekto prišiel.

Spoločnosť Facebook najprv upozornila, že zapracuje na zamedzení masívneho šírenia dezinformácií na WhatsAppe a krátko po tom obmedzila preposielanie správ. Po novom je možné jednu správu poslať maximálne piatim ľuďom naraz.

Hovorca WhatsApp k obmedzeniu uviedol, že chce, aby platforma zostala miestom osobnej a súkromnej konverzácie. Prvotné výsledky ukazujú, že vďaka novému spôsobu sa podarilo znížiť objem preposielaných správ o 70 percent.

Zavedené opatrenia na platformách by mohli podľa vývojárov pomôcť v rozpoznávaní jednotlivých príspevkov a zľahčiť orientáciu medzi množstvom uverejnených a šíriacich sa pravdivých či nepravdivých správ.

V blízkej budúcnosti pravdepodobne pribudnú ďalšie spôsoby pre zvýšenie transparentnosti. Kontrola uverejňovaných príspevkov bude najmä v USA výraznejšie kvôli blížiacim sa voľbám prezidenta.  

01 - Modified: 2020-04-25 07:33:41 - Feat.: 0 - Title: Facebook predstavil konkurenciu pre Zoom. Novinku Messenger Rooms 02 - Modified: 2020-04-30 06:19:06 - Feat.: 0 - Title: Facebook zdvojnásobil svoj zisk. Aj napriek poklesu dopytu po reklame 03 - Modified: 2019-10-03 08:09:55 - Feat.: 0 - Title: WhatsApp pracuje na funkcii "Disappearing Messages"
01 - Modified: 2023-07-06 10:55:31 - Feat.: - Title: Adam Nochta: Pri nových médiách neustále experimentujeme a testujeme nové stratégie 02 - Modified: 2023-07-13 11:23:22 - Feat.: - Title: Po mileniáloch tu máme prvú „digital-native“ generáciu. Ako marketingovo zaujať GEN Z? 03 - Modified: 2023-07-11 07:45:32 - Feat.: - Title: Twitter: Od spasiteľa socials po rekordéra úpadku 04 - Modified: 2023-05-23 11:17:36 - Feat.: - Title: WhatsApp umožní upravovať správy do 15 minút od odoslania 05 - Modified: 2023-05-02 08:55:35 - Feat.: - Title: Influencerka Lady Zika hovorí na sieťach o viere v Boha. Podľa sledujúcich šíri nenávisť a homofóbiu
menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
20. apríl 2024 00:08