Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
04.05.2020, 19:20 Aktualizované dňa 07.05.2020 o 09:50

Mediálne agentúry podpísali výzvu na podporu inzercie v slovenských online médiách

Akými krokmi ju plánujú podporiť aj s ohľadom na zachovanie efektivity a klientskych cieľov?

Mediálne agentúry podpísali výzvu na podporu inzercie v slovenských online médiách
Zdroj: Dreamstime

Slovenské online médiá dosahujú v období koronakrízy vysokú čítanosť svojich portálov a vytvárajú tak nadštandardný mediálny priestor. Následky reštrikcií zavádzaných v súvislosti s pandémiou Covid-19 však významných spôsobom znižujú výšku ich inzertných príjmov a ohrozujú ich fungovanie.

Združenie IAB Slovakia, ktoré spája najvýznamnejšie spoločnosti z radov médií, mediálnych agentúr, technologických spoločností a zadávateľov reklamy, preto prišlo s iniciatívou na podporu slovenských digitálnych médií. Okrem najväčších prevádzkovateľov internetových portálov sa pod ňu podpísali aj mediálne agentúry.

Zdroj: IAB Slovakia

​Práve agentúr poskytujúcich služby v oblasti plánovania a nákupu mediálneho priestoru sme sa opýtali, akými krokmi alebo opatreniami plánujú podporiť inzerciu v slovenských online médiách aj s ohľadom na zachovanie efektivity a klientskych cieľov. Prinášame vám odpovede Petra Valentoviča z Media and Digital Services, Matúša Hackera z Universal McCann, Miroslava Pagáča, Head of online agentúry ZenithMedia a Michala Hrušovského, CEO Ideamedia.

Slovenský online je v koronakríze flexibilnejší

„Ak klient dokáže v týchto časoch predávať online, chce budovať znalosť svojej značky či zachovať kontinuálnosť svojej komunikácie, tak internet ako médium predstavuje teraz aj do budúcna skôr príležitosť ako hrozbu," hovorí Peter Valentovič, CEO Media and Digital Services.

"Slovenské digitálne médiá sú vďaka rekordnej návštevnosti svojich webov a celkovému presunu ľudí do online aktivít oveľa viac flexibilnejšie ako pred vypuknutím pandémie a dokážu vo svojich ponukách konkurovať dokonca globálnym gigantom. Preto sa aj my v MDS snažíme v prvom rade danú situáciu s klientami konzultovať a spolu s médiami hľadáme čo najvýhodnejšie riešenia pre obe strany.“ dodáva Valentovič.

Bonusy a zľavy pre klientov

V agentúre ZenithMedia prinášajú klientom konkrétne výhody. "Klientom ponúkame dodatočné výhody zaujímavé z pohľadu nákupu ako napríklad bonusové zobrazenia až do výšky 100 percent z pôvodne objednaných, extra PR správy, zvýhodnené zľavy alebo netradičné komunikačné riešenia, ktoré reagujú na momentálnu situáciu a zmenené mediálne správanie sa spotrebiteľa v online prostredí," uvádza Miroslav Pagáč, Head of online v agentúre ZenithMedia.

Najmä pri brandovej komunikácii sa nezameriavame iba na cenu

"V agentúre vnímame postavenie slovenských (nielen online) médií ako veľmi dôležitú súčasť našej spoločnosti a uvedomujeme si, že práve inzerciou ich vieme podporiť," uvádza Matúš Hacker, Planning & Digital Director, Universal McCann a dodáva: "Preto sa snažíme inzerciu na slovenských online mediách podporovať dlhodobo a býva súčasťou komunikácie našich klientov v maximálnej možnej miere. Či už je to formou štandardného IO buy, alebo využitím preferovaných a garantovaných dealov v programatickom nákupe."

O prípadoch, keď uprednostňujú inzerciu v slovenských online médiách, hovorí: "Najmä pri brandovej komunikácii vnímame využitie inzercie na slovenských online médiách ako prínosné pre maximalizáciu efektivity kampaní aj napriek tomu, že jednotková cena býva štandardne vyššia. Pri vyhodnocovaní efektivity sa v UM nezameriavame iba na cenu, ale do optimalizácie vstupujú aj kvalitatívne parametre. Využívame naše interné benchmarky, ale napríklad aj výsledky Brand Lift štúdie od IAB, do ktorej sme boli s našimi klientmi aktívne zapojení. Veríme, že v argumentácii a optimalizácii online videa na lokálnych weboch nám pomôže aj meranie streamu v rámci IABmonitoru, ktoré sa spustilo 1. mája," vysvetľuje Hacker.

Trochu iná situácia však nastáva pri performance kampaniach. "V prípade “performance” kampaní vychádza priame zapojenie slovenských webov zväčša menej efektívne, práve kvôli jednotkovej cene, a preto býva aj ich podiel nižší. Sú aj výnimky a v agentúre máme nastavený systém zdieľania informácií tak, aby sa v prípade dobrých výsledkov aj na slovenských lokálnych weboch dostala táto informácia všetkým členom tímu a vedeli sme z nej vzájomne maximálne vyťažiť. Tiež sa snažíme o aktívnu komunikáciu s našimi partnermi a hľadáme spoločné riešenia," uzatvára.

Aktualizácia: Presné cielenie na slovenské médiá

"Podporiť slovenské média sa dá napríklad aj cez Strossle, Crimtan či Google ads, kde jednoducho zacielime na slovenské online média a tak sa peniaze z reklamy dostanú do slovenských médií," hovorí Michal Hrušovský, CEO Ideamedia.

Prioritou mediálnej agentúry pritom zostáva efektivita a cieľ kampane. "Efektivitu zachovávame , lebo cielime presne na základe správania sa našej cieľovej skupiny v konkrétnej kampani," dopĺňa.

V agentúre si uvedomujú si vážnosť situácie a sú presvedčení, že v tejto neľahkej dobe si musíme pomáhať viac ako inokedy. "Sme za to aby sme si navzájom pomáhali (Ideamedia dáva konzultácie zadarmo) a preto radi podporíme každý dobrý projekt. Na druhej strane, je trochu škoda, že nie všetky médiá majú chuť pomáhať, a preto vznikajú weby ako budedobre.com, ktoré bezplatne spropagujú firmy a iniciatívy ktoré nezištne pomáhajú," uzatvára Hrušovský.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.