Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
07.05.2020, 09:15

The New York Times rekordne pribudli digitálni predplatitelia, denníku stúpol aj čistý zisk

Čistý zisk aj tržby vydavateľstva prekonali očakávania analytikov.

The New York Times rekordne pribudli digitálni predplatitelia, denníku stúpol aj čistý zisk
Zdroj: archív

Americkému vydavateľstvo The New York Times stúpol v prvom štvrťroku čistý zisk o 8,9 percenta na 32,9 milióna dolárov (v prepočte 30,4 milióna eur). Denník v tomto období zaznamenal rekordný nárast digitálnych predplatiteľov, ktorý kompenzoval pokles tržieb z reklamy vyvolaný pandémiou. Čistý zisk aj tržby prekonali očakávania analytikov.

Tržby za prvý kvartál vydavateľstvu vzrástli o jedno percento na 443,6 milióna dolárov. Digitálnych abonentov denníku za prvé tri mesiace tohto roka pribudlo 587-tisíc a celkom ich teraz má okolo päť miliónov. Zahraniční predplatitelia tvoria 18 percent z tejto skupiny. Celkovo tlačenú alebo digitálnu verziu denníka na konci marca pravidelne odoberalo 5,8 milióna predplatiteľov.

Tržby za reklamu v prvom kvartáli klesli o 15 percent a generálny riaditeľ spoločnosti Mark Thompson uviedol, že v druhom štvrťroku očakáva vydavateľstvo pokles tržieb za reklamu o 50 až 55 percent.

Koronakríza potvrdila podľa agentúry AFP stratégiu skupiny, ktorá zvolila digitálne predplatné za hlavný zdroj tržieb, zatiaľ čo tržby z reklamy považuje iba za doplnok.

V marci server The New York Times zaznamenal 2,5 miliardy zobrazených webových stránok, čo znamená dvojnásobok oproti bežnej prevádzke.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.