Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
08.05.2020, 16:20

RTVS podpísala zmluvu za 3,6 milióna. Za dva roky nakrúti štyri série Milujem Slovensko

Vyrobiť ich stihne ešte počas funkčného obdobia šéfa RTVS Jaroslava Rezníka.

RTVS podpísala zmluvu za 3,6 milióna. Za dva roky nakrúti štyri série Milujem Slovensko
Zdroj: RTVS

RTVS podpísala dvojročný kontrakt na štyri série zábavnej šou Milujem Slovensko. Spoločnosť goodtv by ich mala vyrobiť v najbližších dvoch rokoch, do leta 2022. Informáciu priniesol portál Mediaboom.

Milujem Slovensko uviedla verejnoprávna televízia na obrazovky v apríli 2013 a doteraz odvysielala osem sérií, ktoré uvádza pravidelne v jesennej televíznej sezóne. Poslednú uviedla na jeseň minulého roka. RTVS už avizovala oživenie výroby, ďalšiu sériu plánuje natáčať už počas leta.

Všetky série pre RTVS pripravila spoločnosť goodtv, režisérom je od začiatku Rado Štefanov. Goodtv vyrába pre televíziu aj ďalšie relácie, v minulosti to boli napríklad Remeslo má zlaté dno, Naj dedinka Slovenska, Domov, sladký domov alebo Slovensko chutí. Pre televíziu Joj vyrábala napríklad Reštart či Heslo a pre Markízu Dobre vedieť!.

​​RTVS doteraz podpisovala so spoločnosťou goodtv každoročne zmluvu na výrobu jednej série Milujem Slovensko. Tentokrát uzavrela dvojročný kontrakt na výrobu až štyroch sérií za 3 603 948 eur. V zmluve zverejnenej v Centrálnom registri zmlúv 4. mája tohto roka sa uvádza, že deviatu sériu Jednotka RTVS odvysiela na jeseň 2020, desiatu sériu na jeseň 2021 a v roku 2022 odvysiela netradične až dve série, na jar aj na jeseň. Posledná dvanásta séria by sa tak začala nakrúcať pred letom 2022, teda tesne pred ukončením funkčného obdobia riaditeľa RTVS Jaroslava Rezníka, ktoré trvá do polovice roka 2022.

Goodtv sa zaväzuje vyrobiť spolu 60 častí v štyroch sériách, pričom každá séria bude pozostávať z 12 až 18 častí. Doteraz mala každá séria v priemere 15 častí. Za výrobu štrnástich častí poslednej ôsmej série zaplatila RTVS podľa zmluvy 858 500 eur s DPH. Náklady na jeden diel tak boli 61 320 eur. Podľa nového kontraktu bude stáť výroba jedného dielu 60 066 eur, čo je o 1164 menej za jednu časť.

Relácia patrí medzi najnákladnejšie programy RTVS. Verejnoprávna televízia poskytuje na nakrúcanie vlastné štúdiá a technické zabezpečenie a okrem výroby platí tiež licenčný poplatok. Šou vzniká podľa holandského formátu I love my country od spoločnosti Talpa, za licenciu poslednej série zaplatil telerozhlas 73 680 eur.

​​Koľko divákov má Milujem Slovensko?

Milujem Slovensko sa od svojho uvedenia v apríli 2013 postupne zaradilo medzi najsledovanejšie programy RTVS. Jednotka šou uvádza každoročne na jeseň v piatkové večery, kedy dokáže byť trhovým lídrom nielen v univerzálnej skupine divákov starších ako 12 rokov, ale aj v komerčnej skupine mladších, 12-54 ročných divákov. Na konte má štyri ocenenia OTO v kategórii Zábavný program, ktoré získala v rokoch 2014 až 2017.

Doteraz RTVS odvysielala uviedla 119 častí. Prvú sériu si na jar v roku 2016 pozrelo priemerne 317-tisíc divákov, druhú sériu na jeseň toho istého roka už pozeralo 354-tisíc divákov, čo predstavovalo nárast o takmer 12 percent. Počas tretej série v roku 2014 prekročilo Milujem Slovensko prvýkrát 400-tisícovú hranicu a sezónu ukončilo s priemernou sledovanosťou 401 tisíc divákov.

Sledovanosť štvrtej série opäť stúpla, na jeseň 2015 ju už sledovalo priemerne 482-tisíc divákov, čo predstavovalo až 52 percentný nárast voči prvej sérii. Aj v piatej sérii si pripísalo Milujem Slovensko rekord, 634-tisíc divákov bolo historické maximum od štartu relácie. Priemerná sledovanosť piatej série sa vyšplhala až 590-tisíc divákov.

Posledným trom sériám vysielaným v rokoch 2017, 2018 a 2019 síce sledovanosť klesla, stále však patrili s priemerne 400-tisíc divákmi pri obrazovkách k najsledovanejším programom verejnoprávnej televízie. Rekordom bolo 474-tisíc divákov na jeseň minulého roka.

V každej sérii Milujem Slovensko nechýba Silvestrovský špeciál, ktorý má najviac divákov v celej sérii a celkovo patrí k najsledovanejším programom roka verejnoprávnej televízie.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.