Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
02.06.2020, 09:30

Popredné americké noviny naberajú zamestnancov. V čase krízy investujú do digitálu

Denníkom The Wall Street Journal a The New York Times pribúdajú v koronakríze digitálni predplatitelia.

Popredné americké noviny naberajú zamestnancov. V čase krízy investujú do digitálu
Zdroj: wikipedia.org

Popredným americkým denníkom The Wall Street Journal a The New York Times pribúdajú v koronavírusovej kríze digitálni predplatitelia. Kým konkurenčné médiá  závislé prevažne na reklame, ktorej v uplynulých mesiacoch výrazne ubudlo, prepúšťajú a prepadávajú sa do červených čísel, oba spomenuté denníky sa nielenže masívnemu prepúšťaniu a kráteniu miezd vyhli, ale dokonca naberajú nových novinárov. Na svojom webe o tom píše britský denník Financial Times (FT).

The New York Times začiatkom mája oznámil, že jeho internetové vydanie alebo tlačená verzia má už vyše šesť miliónov predplatiteľov. V prvom štvrťroku mu pribudlo rekordných 587-tisíc nových digitálnych predplatiteľov, z toho si 468-tisíc zaplatilo za možnosť čítať správy a zvyšok si predplatil aj iné digitálne služby, okrem iného aplikácie na varenie a lúštenie krížoviek Cooking a Crossword.

Firemné tržby v prvom kvartáli kvôli 15 percentnému poklesu príjmov z reklamy stúpli len o jedno percento na 444 miliónov dolárov (399.4 milióna eur). Ale akcie spoločnosti si tento rok pripísali už viac ako 20 percent a darí sa im výrazne lepšie než prednému indexu americkej burzy S&P500, ktorý za rovnakú dobu klesol o osem percent.

Investície do digitálu

"Naša teória je, že musíte do produktu investovať, aby ste v digitálnom biznise boli schopní obstáť," povedal riaditeľ The new York Times Mark Thompson a citoval príklad firiem Netflix a Disney. "Nerozumiem, prečo tak málo ľudí v našej brandži chápe, že tieto veci sú škálovateľné," dodal.

Noviny podľa svojho šéfa preto do konca roka zvýšia počet zamestnancov. Naberú inžinierov špecializovaných na dáta a digitálne produkty a obsadia aj 44 novinárskych pozícií.

Skoro rovnako dobre sa darí aj jednému z jeho hlavných konkurentov, denníku The Wall Street Journal. Zisky jeho materskej firmy News Corp síce v prvom štvrťroku rovnako ako v celom odvetví klesli, ale divízia Dow Jones, pod ktorú noviny spadajú, päť percent pridala. Denník tiež začiatkom mája prekročil hranicu troch miliónov predplatiteľov, z toho 2,2 milióna ľudí ho číta iba online.

Len príjmy z reklamy nestačia

"Ak ste svoj dom neopravili, keď svietilo slnko, je teraz už príliš neskoro," povedal bývalý generálny riaditeľ spoločnosti Dow Jones Will Lewis. "Sily, ktoré podnikanie narušovali, tu boli ešte pred covidom. Všetko, o čom sme si mysleli, že príde za desať rokov, sa odohráva počas piatich až desiatich mesiacov," dodal s odkazom na posun smerom k digitálnemu predplatnému. Jeho firma otvorila 20 nových pozícií, niektoré aj v samotnej redakcii.

V porovnaní s desiatkami tisíc novinárov, ktorí v Spojených štátoch prišli od vypuknutia koronakrízy o prácu, je to ale len zlomok, pripomenul francúzsky ekonomický denník Les Echos. Najviac zasiahnuté sú redakcie tých médií, ktoré sa spoliehali výlučne na príjmy z reklamy, ako napríklad newyorský časopis o umení a kultúre Vice alebo spravodajský server Buzzfeed.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.