Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
16.06.2020, 12:30

Američania neveria sociálnym sieťam pri moderovaní obsahu

Osem z desiatich respondentov neverí veľkým technologickým spoločnostiam, že sa ohľadne vhodného obsahu na sieťach rozhodnú správne.

Američania neveria sociálnym sieťam pri moderovaní obsahu
Zdroj: Dreamstime

Väčšina Američanov neverí, že sa spoločnosti prevádzkujúce sociálne siete správne rozhodujú o tom, aké príspevky by sa mali objavovať na ich platformách. Vláde však s podobným typom rozhodovania dôverujú ešte menej. Napísala to agentúra Reuters s odvolaním sa na nový prieskum spoločnosti Gallup a nadácie Knight Foundation.

Debata o moderovaní príspevkov na sociálnych sieťach je v posledných mesiacoch v USA vypätá vzhľadom k pandémii Covidu-19 a nadchádzajúcim americkým prezidentským voľbám. Za niekoľko posledných týždňov ju však ešte vyhrotili zásahy sociálnej siete twitter voči príspevkom amerického prezidenta Donalda Trumpa, voči ktorým sa vymedzila konkurenčné sieť facebook.

Podľa prieskumu, dve tretiny Američanov uprednostňujú, aby sa ľudia mohli na sociálnych sieťach vyjadrovať slobodne, aj keď sú ich názory urážlivé pre ostatných. 85 percent respondentov však nahliada priaznivo na odstraňovanie zámerne nepravdivých alebo zavádzajúcich informácií týkajúcich sa zdravia a 81 percent opýtaných víta mazanie zámerne zavádzajúcich tvrdení ohľadom volieb a ďalších politických tém. 

Američanom pritom viac vadí, keď spoločnosti moderujú obsah málo, ako keď to robia príliš. Podľa 71 percent priaznivcov demokratov a 54 percent nezávislých nepostupujú prevádzkovatelia sociálnych sietí dostatočne tvrdo, zatiaľ čo priaznivci republikánov sú v tejto otázke viac rozdelení.

Osem z desiatich respondentov neverí veľkým technologickým spoločnostiam, že sa ohľadne vhodného obsahu na sieťach rozhodnú správne. Väčšina ich však radšej nechá túto voľbu na súkromných firmách ako na vláde, hoci časť voličov demokratov by si priala, aby limity a pravidlá určovali úrady.

Viac ako 80 percent opýtaných by si prialo, aby škodlivosť obsahu posudzoval nezávislý orgán. Takú radu, ktorá by mala prerokúvať vzorku rôznych príspevkov a podľa toho stanovovať odporúčania pre ďalší postup spoločnosti.

Takmer dve tretiny respondentov uviedli, že v princípe podporujú zákon, ktorý teraz sociálne siete chráni pred zodpovednosťou za príspevky, ktoré na nich zverejňujú ich používatelia. Túto právnu ochranu sa pritom snažia v poslednej dobe obmedziť prezident Trump aj niektorí zákonodarcovia.

Trump sa vydal do boja predovšetkým so sieťou twitter potom, čo jej správcovi k niektorým jeho príspevkom pripojili poznámku, že je ich obsah zavádzajúci. Správu predsedu dokonca používateľom zneprístupnili, pretože podľa nich velebila násilia, čím porušila zásady používania siete. Sociálna sieť snapchat začiatkom júna uviedla, že Trumpové príspevky na platforme nechá, ale nebude ich zaraďovať do svojho výberu správ od politikov a ďalších verejných osobností.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.