Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
24.06.2020, 10:55

Digitálna reklama na Google či Facebooku prekoná prvýkrát reklamu v televízii či tlači

Vyplýva to z prognóz reklamnej agentúry GroupM, ktorá je súčasťou spoločnosti WPP.

Digitálna reklama na Google či Facebooku prekoná prvýkrát reklamu v televízii či tlači
Zdroj: Facebook/Google

Globálne výdavky na reklamu v tomto roku v dôsledku koronakrízy klesnú o 11,8 percenta. Digitálna reklama na platformách ako Google či Facebook však zažije omnoho miernejší prepad a prvýkrát z hľadiska výdavkov prekoná reklamu v tradičných médiách, ako sú televízia či noviny.

Vyplýva to podľa denníka Financial Times z prognóz reklamnej agentúry GroupM, ktorá je súčasťou spoločnosti WPP.

Výdavky na digitálnu reklamu tento rok podľa týchto prognóz klesnú len o zhruba dve percentá a ich podiel na celkovom trhu s reklamou sa zvýši na 52 z vlaňajších 48 percent. Výdavky na televíznu reklamu by sa mali prepadnúť o takmer 18 percent a výdavky na reklamu v novinách dokonca o 26 percent.

Inzerenti teraz viac investujú do digitálnej reklamy, pretože je lacnejšia ako televízna a pretože umožňuje ľahšie spúšťanie aj ukončovanie reklamných kampaní, upozornila agentúra Reuters. Digitálna reklama ťaží aj z toho, že kvôli koronavírusu ľudia trávia viac času na internete a internetové nákupy zažívajú silný rast.

V budúcom roku počíta GroupM s oživením reklamného trhu, celkové výdavky by sa podľa agentúry mali zvýšiť o 8,2 percenta. Výdavky na reklamu v novinách by sa však mali ďalej znižovať a klesnúť o 2,5 percenta.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.