Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
03.07.2020, 13:45

Šéf Facebooku Zuckerberg: Zadávatelia reklamy sa čoskoro vrátia

Snaží sa upokojiť zadávateľov reklamy a chce sa vyhnúť akýmkoľvek zmenám svojho obchodného modelu.

Šéf Facebooku Zuckerberg: Zadávatelia reklamy sa čoskoro vrátia
Zdroj: Reuters

Šéf spoločnosti Facebook Mark Zuckerberg je presvedčený, že zadávatelia reklamy sa na rovnomennú sociálnu sieť čoskoro vrátia.

Reaguje tak na silnejúce bojkot facebooku a ďalších sociálnych sietí, do ktorého sa zapojilo už vyše 600 firiem. Prekáža im, že podľa ich názoru tieto platformy nedostatočne regulujú nenávistný obsah.

"Myslím si, že všetci títo zadávatelia reklamy sa na platformu čoskoro vrátia," povedal Zuckerberg podľa serveru The Information minulý piatok na porade so zamestnancami. "Nezmeníme pravidlá alebo prístup len kvôli niečomu, čo znamená hrozbu pre malé percento tržieb," povedal.

Firma uviedla, že s organizátormi kampane #StopHateforProfit (Zastavme nenávisť pre zisk) sa Zuckerberg chce stretnúť.

To všetko ilustruje dva paralelné spôsoby, ako Facebook problém rieši, napísal dnes spravodajský server BBC. Verejne sa snaží situáciu upokojiť, ponúkne malé ústupky a konštatuje, že nenávisť na platforme nemá miesto. Neoficiálne ale dopad bojkotu trivializuje. Snaží sa upokojiť zadávateľov reklamy a chce sa vyhnúť akýmkoľvek zmenám svojho obchodného modelu.

Väčšina firiem stále inzeruje

Bývalý britský vicepremiér Nick Clegg, ktorý má v spoločnosti Facebook teraz na starosti globálnu problematiku a komunikáciu, vo štvrtok zverejnil otvorený list zadávateľom reklamy. Snažil sa ich presvedčiť, že spoločnosť proti nenávistnému obsahu bojuje sústavne. Podobne vyznel aj list, ktorý Facebook tento týždeň rozoslal partnerským firmám a agentúram.

V pondelok spoločnosť oznámila, že sa podrobí auditu ohľadom toho, ako nenávistné prejavy na svojich sociálnych sieťach reguluje. Audit vykoná spoločnosť Media Rating Council (MRC), ktorá okrem iného vyhodnotí, ako Facebook chráni zadávateľov reklamy pred tým, aby sa ich príspevky neocitli vedľa škodlivého obsahu.

Firmy sa po čase na Facebook vrátia

Bojkot ale Facebooku škodí menej, než by si niekto myslel, píše BBC. Sám Zuckerberg na spomínanej porade konštatoval, že ide hlavne o reputáciu a vzťahy s partnermi, nie o financie. Väčšina firiem na sociálnej sieti stále inzeruje.

Rovnakého názoru je tiež Areeq Chowdhury z nezávislého výskumného ústavu WebRoots Democracy. Firmy sa podľa neho nakoniec na platformu vrátia. "Reklama, ktorú ponúkajú títo internetoví giganti, nemá obdobu," hovorí. "Nikto iný sa nedokáže takou mierou zamerať na daný segment, a preto neverím, že ich tu veľa prestane dlhodobo inzerovať," dodal. A za pravdu mu dáva aj trh. Akcie Facebooku sú po prepade z konca minulého týždňa už späť zhruba na predchádzajúcu úrovni.

Výdavky na reklamu na sociálnych sieťach podľa prieskumu Svetovej federácie reklamných zadávateľov (WFA) pozastaví takmer tretina veľkých svetových značiek. Tržby Facebooku z reklamy však utvárajú z troch štvrtín malí a strední zadávatelia, pripomína denník Finacial Times.

Firmy, ktoré inzerciu na sociálnych sieťach pozastavili, zahŕňajú okrem iného Unilever, Verizon, Adidas, Starbucks, Coca-Cola, Ford, HP, The North Face, Volkswagen, Levi Strauss & Co. či Ben & Jerry 's.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.