Sledujte nás na Instagrame

@strategie.skFacebook
13.07.2020, 08:55

Na jar ovládla sobotňajšie večery, teraz pripravuje ČT jej pokračovanie

Reality šou Pečie celé Slovensko uvedie budúci rok aj RTVS.

Na jar ovládla sobotňajšie večery, teraz pripravuje ČT jej pokračovanie
Zdroj: Česká televize

Česká televízia pripravuje druhú sériu reality šou pre amatérskych cukrárov a pekárov Peče celá země. Prvý ročník tejto pôvodom britskej súťaže vysielala na jar a vyvolala mimoriadny záujem divákov.

Cieľom šou je nájsť najlepšieho amatérskeho cukrára a pekára spomedzi dvanástich súťažiacich. Práva na relity šou zakúpila aj RTVS, ktorá ju má v pláne uviesť na jeseň tohto roka.

Reality šou vychádza z licenčného formátu The Great British Bake Off. Ide momentálne o najpredávanejšiu reality šou verejnoprávnej BBC, ktorá ju predala do viac ako 20 krajín sveta.

Česká televízia odvysielala prvú sériu reality šou Peče celá země na jar tohto roka v sobotňajšom hlavnom vysielacom čase, kde bola pravidelne najsledovanejším programom. Premiérových desať častí si pozrelo priemerne 1,3 milióna divákov starších než 15 rokov a 118-tisíc detí do 14 rokov. Rekordom bolo finále s 1,7 milióna divákov a 134-tisíc deťmi pri obrazovkách ČT1. Víťazkou prvej série sa stala právnička Petra Burianová.

Zdroj: Česká televize

​Po výrazom úspechu odštartovala Česká televízia prípravu na druhú sériu. „Po úspechu premiérovej série sa nám prihlásilo štyrikrát viac záujemcov, na konkurz sme tak pozvali trikrát viac ľudí než pri prvej sérii,“ priblížil kreativní producent pořadu Peče celá země Petr Mühl.

„Najlepší amatérski pekári a cukrári budú vybraní po letných prázdninách, natáčanie druhej série začne budúci rok na jar," uviedla Česká televízia. Na obrazovky by sa tak mohla dostať na jeseň budúceho roka.

Z úspechu programu ťaží Česká televízia aj v ďalšom formáte. Na leto pripravila nový projekt s názvom Českom tam a späť, v ktorom sa súťažiaci a porotci z reality šou vyberú za divákmi do regiónov.

Zdroj: Česká televize / konkurz do súťaže Peče celá země

Slovenskú verziu šou plánuje uviesť RTVS na obrazovky Jednotky na jeseň. „RTVS sa po dlhej dobe stane majiteľom licencie nejakého formátu, na rozdiel od relácií Milujem Slovensko alebo Čo ja viem, kde televízia nevlastní práva“ uviedol riaditeľ RTVS Jaroslav Rezník. Televízia od šou očakáva trhový podiel na úrovni 15 - 19 percent.

Dvanásťdielna séria (10 štandardných epizód plus vianočný a celebritný špeciál) by sa mala začať nakrúcať počas leta, momentálne prebieha výberové konanie na producenta relácie. „Biblia“, teda súbor podmienok na produkciu a vysielanie formátu, stanovuje prísne pravidlá, ktoré musia televízie dodržiavať. Nakrúcať sa napríklad musí vo veľkom stane v atraktívnom prostredí nejakého kaštieľa alebo zámku.

Zdroj: The Great British Bake Off

​Súťaž The Great British Bake Off sa prvýkrát vysielala na obrazovkách verejnoprávnej BBC2 v roku 2010. Získala si obrovskú popularitu a aktuálne už má na konte niekoľko sérií. V rokoch 2015 a 2016 sa stala najsledovanejšou reláciou Veľkej Británie a získala tiež niekoľko ocenení BAFTA za televíznu reláciu roka. V súčasnosti vysiela vlastné verzie šou viac než dvadsať krajín, od Argentíny cez Francúzsko až po Nový Zéland.

​V relácii dostáva dvanásť súťažiacich úlohy z rôznych oblastí pečenia. V každej časti musia splniť tri zadania. Prvým zadaním je osobná výzva, v ktorej predvedú svoje obľúbené recepty. Druhým zadaním je technická výzva, ktorú zadávajú porotcovia. Všetci súťažiaci dostanú rovnaké suroviny a rovnaký recept. Tretím zadaním je kreatívna výzva, v ktorej majú súťažiaci predviesť svoj talent. Počas jednej série pripravia súťažiaci stovky receptov, od tradičných báboviek či štrúdlí až po honosné torty. 

Dvojčlenná porota hodnotí v jednotlivých epizódach výkony súťažiacich a vyberá víťaza týždňa. V každej časti jeden súťažiaci šou opúšťa. Do poslednej epizódy sa prebojuje finálová trojica, z ktorej porota vyberie celkového víťaza. Sprievodcami šou je dvojica moderátorov.

Pozrite si, ako vyzerá originálna britská verzia šou:

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.