Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
21.07.2020, 10:10 Aktualizované dňa 21.07.2020 o 14:10

Markíza zvýšila počas koronakrízy svoj zisk o 3 percentá, materská firma však klesla o 26 percent

Na hospodárske výsledky televízií mala vplyv pandémia Covidu-19, ktorá negatívne vplyvnila trh s reklamou.

Markíza zvýšila počas koronakrízy svoj zisk o 3 percentá, materská firma však klesla o 26 percent
Zdroj: skupina Markíza

Mediálna spoločnosť Central European Media Enterprises (CME), ktorá Na Slovensku vlastní televíziu Markíza a menšie stanice Doma a Dajto, v druhom štvrťroku klesol prevádzkový zisk pred odpismi a amortizáciou (OIBDA) o 25,7 percenta na 54,5 milióna USD.

V Slovenskej republike si však skupina Markíza zvýšila zisk o 3,3 percenta na 8,8 milióna dolárov. Firma to dnes uviedla vo svojej tlačovej správe.

Generálni riaditelia Michael Del Nin a Christoph Mainusch uviedli, že podnikanie spoločnosti preukázalo odolnosť voči pandémii Covidu-19, ktorá začala ovplyvňovať aktivity firmy v marci.

Pandémia mala negatívny vplyv na trh s reklamou v regióne, najviac výnosy z reklamy klesli v apríli a máji, v júni už vykázali výrazné zlepšenie.

Firma predpokladá, že v júli a auguste by sa mali výdavky inzerentov za reklamu vrátiť na úroveň porovnateľnú s minulým rokom. Finančná pozícia CME podľa šéfov zostáva silná.

Hodnotu televíznej reklamy ako takej podľa ekonóma spoločnosti Natland Petra Bartoňa paradoxne koronavírus zvýšil, nie znížil, pretože počas karantény stúpa sledovanosť televízie, a teda zasiahnutie cieľových skupín. To by podľa neho samo o sebe malo dovoliť predajcom televíznej reklamy zvýšiť ceny.

"Že ceny išli naopak dole znamená, že ochota zadávateľov reklamy za ňu platiť sa znížila oveľa viac, než sa zvýšil počet divákov. Za toto zníženie výnosnosti reklamy môže všeobecná neistota o ekonomickej budúcnosti zadávateľov reklamy. Tí sa obávajú dlhotrvajúcich poklesov predaja, a preto tiež škrtajú reklamné rozpočty. Avšak budúci hospodársky výsledok prepad jedného zdroja príjmov ohroziť nemusí, ak firma ľahko upraví svoj business model," povedal Bartoň.

Čisté výnosy vo štvrťroku klesli o 26,2 percenta na 135,6 milióna USD. Bez zahrnutia kurzových výkyvov sa znížili o 23,2 percenta. Čisté výnosy na Slovensku v druhom štvrťroku klesli o 22,8 percenta na 21,1 milióna USD. Zisk OIBDA sa však zvýšil o 3,3 percenta na už spomínaných 8,8 milióna USD.

Súčasťou CME v Slovenskej republike je spoločnosť Markíza-Slovakia, ktorá je držiteľom licencií na vysielanie televíznych staníc Markíza, Doma, Dajto a Markíza International.

CME okrem Slovenskej republiky republiky pôsobí aj v Českej republike, Bulharsku, Rumunsku a v Slovinsku. Okrem Slovenska si ešte v druhom štvrťroku zvýšilo zisk Slovinsko (o 15,1 percenta). Ostatným trom krajinám v skupine zisk klesol, najviac v Bulharsku (o 43,4 percenta, nasleduje Česká republika s poklesom o 35,4 percenta a Rumunsko s nižším ziskom o 25,6 percenta v druhom štvrťroku. Výnosy sa však znížili vo všetkých krajinách, a to aj pri konštantných výmenných kurzoch.

CME vlani v októbri podpísala s dcérskymi spoločnosťami skupiny PPF miliardára Petra Kellnera zmluvu o svojom prevzatí. Hodnota transakcie predstavuje asi 2,1 miliardy dolárov.

Akcionári CME dohodu schválili na konci februára. Súhlas vyslovili aj regulačné orgány v Rumunsku a Slovinsku.

Firma dnes uviedla, že PPF by mala v treťom štvrťroku zaslať príslušnú dokumentáciu Európskej komisii a očakáva, že by transakcia mohla byť dokončená do tohtoročného 27. októbra.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.