Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
30.07.2020, 12:09

Reklama v televízii: situácia sa v lete vracia do normálu

O situácii v televízii počas pandémie a víziách na najbližšie obdobie hovoria obchodní riaditelia našich najsledovanejších televízií.

Reklama v televízii: situácia sa v lete vracia do normálu
Zdroj: Juraj Máťuš (Markíza), Igor Slanina (RTVS), Martin Heržo (JOJ Group)

Vysoká sledovanosť v čase koronakrízy, zmena programovej štruktúry a rýchle prispôsobenie sa novej situácii. Tak nejako vyzerala situácia v televíziách na jar a začiatkom leta tohto roka. Zadávatelia museli prehodnocovať nasadenie kampaní kvôli aktuálnej situácii a tiež aj pre zmenené spotrebiteľské správanie ľudí.  Ako sa situácia dotkla obchodných oddelení? Ako vnímajú uplynulé obdobie obchodní riaditelia našich najsledovanejších televízií?

„V Markíze sme zaznamenali poklesy hlavne v mesiacoch máj a jún, pričom v marci a apríli ešte dobiehali kampane klientov, ktoré už boli nakontrahované,“ hodnotí situáciu na jar a začiatkom leta riaditeľ Centra reklamy skupiny Markíza Juraj Máťuš. „Flexibilný booking, ktorý sme uviedli na trh a stal sa trhovým štandardom v televíznom prostredí, umožnil klientom presun objednaných ratingov v závislosti od ich potrieb a určite napomohol zníženiu poklesu. V porovnaní s ostatnými mediatypmi vyšla televízia z tejto koronakrízy určite najlepšie,“ približuje vývoj situácie Máťuš.

O poklese hovorí aj Martin Heržo, obchodný riaditeľ JOJ Group: „Marec nebol dotknutý vôbec, apríl bol na úrovni 20 percent a máj na 25 percent. Keďže ľudia ostali doma, zažili sme rekordný druhý kvartál v sledovanosti a aj v čase strávenom pri našich obrazovkách nielen v televízii, ale aj v online.“ Vypredanosť v JOJ-ke tak bola priemerne na úrovni 60 percent.

Špeciálnu situáciu zažívalo obchodné oddelenie našej verejnoprávnej televízie.

Nedozvedeli ste sa všetko?

Tento článok je exkluzívnym obsahom Hospodárskych novín. Pokiaľ chcete získať neobmedzený prístup k digitálnemu obsahu hnonline.sk, predplaťte si jeden z troch digitálnych balíkov.

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.