Sledujte nás na Instagrame
@magazin.strategieVysoká sledovanosť v čase koronakrízy, zmena programovej štruktúry a rýchle prispôsobenie sa novej situácii. Tak nejako vyzerala situácia v televíziách na jar a začiatkom leta tohto roka. Zadávatelia museli prehodnocovať nasadenie kampaní kvôli aktuálnej situácii a tiež aj pre zmenené spotrebiteľské správanie ľudí. Ako sa situácia dotkla obchodných oddelení? Ako vnímajú uplynulé obdobie obchodní riaditelia našich najsledovanejších televízií?
„V Markíze sme zaznamenali poklesy hlavne v mesiacoch máj a jún, pričom v marci a apríli ešte dobiehali kampane klientov, ktoré už boli nakontrahované,“ hodnotí situáciu na jar a začiatkom leta riaditeľ Centra reklamy skupiny Markíza Juraj Máťuš. „Flexibilný booking, ktorý sme uviedli na trh a stal sa trhovým štandardom v televíznom prostredí, umožnil klientom presun objednaných ratingov v závislosti od ich potrieb a určite napomohol zníženiu poklesu. V porovnaní s ostatnými mediatypmi vyšla televízia z tejto koronakrízy určite najlepšie,“ približuje vývoj situácie Máťuš.
O poklese hovorí aj Martin Heržo, obchodný riaditeľ JOJ Group: „Marec nebol dotknutý vôbec, apríl bol na úrovni 20 percent a máj na 25 percent. Keďže ľudia ostali doma, zažili sme rekordný druhý kvartál v sledovanosti a aj v čase strávenom pri našich obrazovkách nielen v televízii, ale aj v online.“ Vypredanosť v JOJ-ke tak bola priemerne na úrovni 60 percent.
Špeciálnu situáciu zažívalo obchodné oddelenie našej verejnoprávnej televízie.
Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 68% na dočítanie.
Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
Strategický Newsletter
Top správy z marketingu, médií a reklamy.
Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.