Sledujte nás na Instagrame

@strategie.skFacebook
06.08.2020, 09:50

Instagram vstupuje do boja proti TikToku. Spúšťa Reels

Novinka na zdieľanie krátkych videí je súčasťou populárnej sociálnej siete.

Instagram vstupuje do boja proti TikToku. Spúšťa Reels
Zdroj: Instagram

Spoločnosť Facebook si na spustenie Instagram Reels vo viac ako 50 krajinách nemohla vybrať vhodnejší čas ako ten, keď proti TikToku bojuje Donald Trump a o prevzatí jej aktivít v Spojených štátoch prejavil vážny záujem gigang Microsoft. Časové ultimátum trvá do 15. septembra, ak Microsoft TikTok neprevezme, Trump sociálnu sieť na území USA zakáže.

A práve tento moment, keď TikTok nemá zaručenú budúcnosť na najväčšom trhu, využil Facebook na spustenie novinky, o ktorej sa šepkalo už pomerne dlho. Prvé zmienky o nej boli podľa Reuters už v roku 2018, keď ju testovali na viacerých trhoch, napríklad v Nemecku, Indii či Brazílii.

Reels sú súčasťou sociálnej siete na zdieľanie fotografii s názvom Instagram. Veľmi podobne ako TikTok umožňuje služba nahrávať krátke videá a dopĺňať ich rôznymi post produkčnými efektami, strihom, hudbou či filtrami.

Používatelia nájdu funkciu na Instagrame v sekcii Explore, kde sa preklikom na Stage dostanú k najpopulárnejších videám z celého sveta. Tento algoritmus je iný, ako ten, ktorý používateľovi v klasickej Explore sekcii vyberá príspevky, ktoré generuje podľa používateľovho záujmu.

Zdroj: Facebook

​Kevin Mayer, šéf spoločnosti TikTok, označil Reels za okopírovaný produkt. A spoločnosť ByteDance, matka TikToku, pomenovala Facebook ako problém na svojej ceste k úspechu a obvinila spoločnosť z plagiácie produktu.

Robby Stein, produktový riaditeľ Instagramu na to povedal, že zatiaľ čo spoločnosť TikTok spopularizovala krátky formát videí, tieto dva produkty sa líšia. Pre portál Verge Stein uviedol: „Myslím si, že TikTok si zaslúži  obdiv za popularizáciu krátkeho formátu a urobil to skvele. Na konci dňa ale dva výrobky nie sú úplne podobné a tak to platí aj pre naše.“

A tu sa dostávame k faktu, že okopírovanie produktu nespravila spoločnosť Facebook prvýkrát. Podobne to bolo aj v roku 2016, keď Instagram spustil Stories. Klon populárnej sociálnej siete Snapchat, ktorá si na formátoch expirujúcich po 24 hodinách postavila kariéru. Stories na Instagrame vtedy veľmi rýchlo prekonali popularitu Snapchatu a u používateľov sú momentálne najobľúbenejšou formou príspevku na sociálnej sieti.

Aby sa nezabudlo, v roku 2018 spustil Facebook inú aplikáciu, ktorou chcel konkurovať TikToku. Sociálna sieť Lasso bola zrušená v tomto roku.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.