TASR
StoryEditor

Tipos sa bráni: sťažnosti Smeru - SD o zmluve s Fun rádiom je len získavanie politických bodov

10.08.2020, 15:01
Autor:
(pš)(pš)
Výber reklamy vo Fun rádiu je podľa Tiposu opodstatnený. Spoločnosť zazmluvňuje aj ďalšie médiá.

Smer-SD a neskôr aj mimoparlamentná strana Dobrá voľba minulý týždeň poukázali na zmluvu medzi štátom - spoločnosťou Tipos a firmou predsedu Národnej strany a hnutia Sme rodina Borisom Kollárom - Fun rádiom. Na základe tejto zmluvy má Fun rádio dostať od lotériovej spoločnosti Tipos za reklamné služby 240 tisíc eur.

Podľa vyjadrenia Smer-u SD zaujímavosťou, nie je iba suma, ale aj fakt, že Fun rádio dostalo  získalo peniaze od spoločnosti Tipos až potom, čo sa Boris Kollár stal súčasťou vládnej koalície.

Spoločnosť Tipos reagovala ešte minulý týždeň, že svoje vyjadrenie k tomuto obvineniu zverejní v pondelok. Ako sa dalo očakávať, vo vyhlásení "odmieta nepravdivé obvinenia zo strany opozičných a mimoparlamentných politikov, že národná lotériová spoločnosť uzatvorila zmluvu s Fun rádiom len preto, lebo majiteľ rádia je koaličný politik Boris Kollár. Tvrdenia považuje za zavádzajúce, manipulatívne, vytrhnuté z kontextu a zneužité pre získavanie politických bodov." Rovnako odmieta kritiku nesprávnej zvolenej mediálnej stratégie - teda výberu Fun rádia ako reklamného partnera. Podľa Smer-u SD totiž zmluva "neodzrkadľuje postavenie Fun rádia na mediálnom trhu ani štruktúru jeho poslucháčov".

Spoločnosť Tipos sa bráni a svoje komunikačné aktivity v médiách zdôvodňuje tým, že pôsobí v silnom konkurenčnom prostredí, v ktorom musí intenzívne a aktívne komunikovať svoje produkty. Prednedávnom sa vedenia Tipos-u ujal nový šéf Marek Kaňka, ktorý sem prišiel z mediálnej agentúry Universal McCann Bratislava. Aj to je pravdepodobne dôvod, prečo vo vyhlásení Tipos-u sa hovorí, že "nové vedenie TIPOS-u, na základe doterajších dlhoročných skúseností z mediálnej oblasti, prevzalo nákup mediálneho priestoru v rádiách a televíziách do vlastnej réžie, aby malo pod kontrolou náklady na efektívne nakupovanie médií."

TIPOS aktuálne zazmluvňuje celkovo sedem najpočúvanejších celoplošných rádií a všetky televízie. Výsledkom sú výhodnejšie ceny o 20 percent až 50 percent ako mal TIPOS doteraz. Tipos tiež obhajuje výber Fun rádia a ďalších médií v mediamixe: "Pre cieľovú skupinu kampaní TIPOS je Fun rádio druhým najsilnejším rádiom. Preto patrí do mediálneho mixu. Spoluprácu s Fun rádiom začalo už prechádzajúce vedenie TIPOS-u. Aktuálna zmluva pod novým vedením TIPOS-u priniesla zníženie ceny o takmer 45 percent."

TIPOS aktuálne pripravuje a postupne uzatvára zmluvy so všetkými relevantnými rádiami na slovenskom trhu. Zmluva s Fun rádiom je jedna zo siedmich. Podpísaná je zmluva s rádiami, ktoré zastrešuje Radio Services: rádio Európa 2, Jemné melódie, Rádio Vlna a Anténa Rock, ako aj s rádiom Expres či Slovensko 1. Rovnako prebiehajú rokovania so všetkými televíziami.

​Na kauzu okolo Fun rádia reaguje aj samotný Boris Kollár pre Hospodárske noviny. Hovorí, že spoločnosť Tipos je relevantným partnerom Fun rádia už od roku 2005 a už v minulosti v ňom mala reklamu. Rozdiel pri zmluve o reklamnom plnení na tento rok spočíva v tom, že v minulosti ju Tipos, národná lotériová spoločnosť, uzavrela cez  agentúru a v súčasnosti priamo s relevantnými médiami.

Pripomeňme, že spoločnosť Tipos v minulosti uzatvorila zmluvy s viacerými médiami, zmluvy sa dajú dohľadať v Centrálnom registri zmlúv. Mediálnou agentúrou je pre Tipos agentúra Unimedia, spoločnosť môže uzavrieť zmluvy o reklame aj priamo s médiami.

Výnosy štátnej lotériovej spoločnosti za minulý rok dosiahli podľa Finstatu 540 726 620 eur, čo bola minimálne za posledných desať rokov najvyššia suma.

menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
19. apríl 2024 22:09