Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
12.08.2020, 10:23

Facebook zapracoval na moderovaní nenávistného obsahu

Na facebooku a Instagrame zakročil proti miliónom príspevkov.

Facebook zapracoval na moderovaní nenávistného obsahu
Zdroj: Facebook

Sociálna sieť Facebook od apríla do júna pri vymáhaní pravidiel o prejavoch nenávisti zakročila proti 22,5 milióna príspevkov, čo je viac ako dvojnásobok oproti predchádzajúcemu štvrťroku a skoro desaťnásobok v porovnaní s jarou 2018, uvádza to správa o vývoji boja facebooku a Instagramu proti škodlivému obsahu. Prevádzkovateľ platforiem priznáva, že jeho snahy do istej miery narušila pandémie covidu-19, kvôli ktorej bola pozastavená práca mnohých moderátorov.

Facebook na jar pri vymáhaní svojich zásad viac spoliehal na automatizované systémy, v prípade nenávistných príspevkov to ale podľa novej správy prinieslo ovocie. Spoločnosť vraj tento rok vylepšila "technológiu proaktívnej detekcie" problematických oznámení a rozšírila automatizované postupy pri kontrole príspevkov v španielčine, arabčine a indonézštine.

"Obsah, ktorý bol predmetom zásahov, vzrástol z 9,6 milióna kusov v prvom štvrťroku na 22,5 milióna kusov v druhom štvrťroku," uvádza technologický gigant. Okrem toho v tejto súvislosti zablokoval tiež 3,3 milióna príspevkov na Instagrame, ktorý spoločnosť Marka Zuckerberga tiež prevádzkuje. Pri tejto platforme predstavuje nová bilancia nárast asi na štvornásobok v porovnaní s obdobím od januára do marca.

Facebook v posledných mesiacoch čelí kritike kvôli údajne nedostatočnému boju proti šíreniu nenávisti a dezinformáciám. Stovky firiem vrátane veľkých značiek ako Coca-Cola, Pfizer či Verizon na jar v rámci kampane StopHateForProfit (Zastavme zisky z nenávisti) pozastavili nákup reklám na jeho hlavnej platforme. Po rozhodnejšom postupe volali tiež autori nezávislého auditu politiky Facebooku, ktorého závery boli zverejnené v prvej polovici júna.

"V boji proti nenávisti v našich aplikáciách sme urobili pokroky, ale vieme, že pred sebou máme kus práce, aby sme zaistili, že sa pri používaní našich služieb všetci cítia dobre," uviedol vo vyhlásení viceprezident Facebooku Guy Rosen.

Okrem iného opísal, ako do snáh o opatrenia s problematickými aktivitami zasiahla pandémia covidu-19. "V marci sme našich moderátorov obsahu poslali domov kvôli ochrane ich zdravia ... Pri menšom počte moderátorov sme zakročili proti menej kusom obsahu o samovraždách a sebapoškodzovaní ako na facebooku, tak na Instagrame," uviedol. Nasadenie moderátorov však postupne opäť narastá, pretože aj napriek technologickým pokrokom "tu budú naďalej oblasti, kde sa spoliehame na ľudí".

Podobne ako v niekoľkých predchádzajúcich kvartáloch bolo od apríla do júna zrušených 1,5 miliardy falošných facebookových účtov. Tie podľa odhadov platformy tvorili asi päť percent aktivity na nej.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.