Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
18.08.2020, 09:55

Najsledovanejšími médiami sú stále Markíza, Expres a Nový Čas

Vyplýva to z najnovšieho prieskumu, ktorý realizovala agentúra Median.

Najsledovanejšími médiami sú stále Markíza, Expres a Nový Čas

Najsledovanejšou televíziou bola podľa prieskumu v prvom polroku 2020 TV Markíza. Najpočúvanejším rádiom je Rádio Expres, najčítanejším denníkom je Nový Čas. Vyplýva to z prieskumu, ktorý realizovala agentúra Median SK v spolupráci so spoločnosťou Kantar Media na vzorke 4140 respondentov vo veku 14 až 79 rokov. 

Najsledovanejšou televíziou posledného pol roka podľa prieskumu bola TV Markíza so 40-percentnou sledovanosťou. Sledovanosť na úrovni 28 percent zaznamenala TV Joj a trojicu najsledovanejších uzatvára Jednotka s 24 percentami.

Poradie jednotlivých slovenských televíznych staníc v ukazovateli podiel na trhu (share) za 1. a 2. kvartál 2020 je nasledujúce: Na prvom mieste s 29% sa umiestnila TV Markíza. TV JOJ dosiahla 18% a za ňou sa so 14% podielom na trhu umiestnila Jednotka.

Zdroj: MEDIAN SK, MML-TGI, 1.+2./2020

V parametri podiel na trhu bolo v prvom a druhom kvartáli 2020 prvé Rádio Expres s 21 percentami. Nasleduje Rádio Slovensko (19 percent), Fun Rádio (12 percent), Rádio Europa 2 a Rádio Vlna (obe osem percent), Rádio Jemné (sedem percent) a napokon Rádio Regina (šesť percent). Ostatných 18 percent si medzi sebou delia ostatné rozhlasové stanice.

Zdroj: MEDIAN SK, MML-TGI, 1.+2./2020

Z tlačených celoštátnych denníkov dominuje v čítanosti najviac Nový Čas so 14-percentnou čítanosťou. Po ňom nasledujú Plus jeden deň, Pravda a denník Sme, všetky so šesťpercentnou čítanosťou. Rebríček denníkov uzatvárajú Hospodárske noviny, Denník N a Šport s trojpercentnou čítanosťou.

Zdroj: MEDIAN SK, MML-TGI, 1.+2./2020

Najčítanejším týždenníkom bol za prvý polrok 2020 časopis Plus 7 dní so šesťpercentnou čítanosťou. Po ňom nasledovali časopisy Báječná žena a Život s päťpercentnou čítanosťou. Nasleduje Nový Čas pre ženy a Slovenka, Katolícke noviny a Eurotelevízia s trojpercentnou čítanosťou. Sieť týždenníkov Regionálne noviny dosiahla deväťpercentnú čítanosť a sieť Petit press My noviny dosiahla čítanosť štyri percentá.

Dvojtýždenník TV Max dosiahol v ostatných dvoch kvartáloch šesťpercentnú čítanosť. Nasleduje Relax so štyrmi percentami a po ňom Tele plus s troma percentami. Literárny týždenník a Bratislavské noviny dosiahli čítanosť jedného percenta. Sieť titulov ECHO Dvojtýždenníky má čítanosť štyri percentá.

Z mesačníkov dominoval na prvom mieste časopis Záhradkár so šesťpercentnou čítanosťou. Po päť percent si pripísali Nový Čas Krížovky a zdravie. Nasledujú Eva, Napínavé krížovky a EMMA so štvorpercentnou čítanosťou. Rebríček uzatvára mesačník Urob si sám s čítanosťou troch percent.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.